Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Ongerubriceerde harde zaken

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Ik ben zooooooo verschrikkelijk kwaad!! Moet even mijn verhaal kwijt.
Ruim 2 jaar terug kocht ik bij de firma Dixons een hele mooie laptop, de HP Pavilion DV 9255 EA. Geen goedkope aanschaf, het was een laptop van bijna 1300 euro. Heel bewust heb ik toen gekozen voor een laptop waar fysiek 2 harddisks in konden. Op mijn D schijf stond alles wat met fotografie te maken had. Onlangs heb ik de beide harddisks nog vervangen voor 2 nieuwe exemplaren van 500Gb. Er was een probleem (bleek later) met deze serie laptops nl. de videokaart. Op het Internet was er veel over te lezen. Een poos terug overkwam mij dit dus ook. Moederbord stuk, het bekende videokaart probleem.
Gelukkig heb ik bij aankoop mijn laptop verzekerd en heb ik hem dus naar de firma Dixons gebracht.Daar hebben ze de accu eruit gehaald. Op mijn vraag of de harddisks eruit moesten kreeg ik het antwoord dat dit niet nodig was. Had ik maar nooit geluisterd!
Vandaag kreeg ik een brief van de verzekering dat mijn laptop niet meer gerepareerd kon worden en dat ik een gelijkwaardige laptop terug kreeg. Even googelen leerde dat dit een laptop is van 489 euro, die toch een aantal voor mij belangrijke zaken mist, zoals bluetooth en hij heeft maar 1 harddisk. De gebruikers ervaringen zijn niet echt positief te noemen.
Ik heb de verzekering gebeld met de vraag wat er met mijn oude laptop ging gebeuren, omdat mijn 2 harddisks met al mijn data er in zaten en toen kreeg ik doodleuk te horen dat mijn laptop vernietigd!!! was.
Ik vraag me af of dit zomaar kan. Op het moment dat ik dat ding inlever is het nog steeds mijn eigendom en heeft de maatschappij niet het recht mijn laptop te vernietigen zonder dat ik daarvan in kennis wordt gesteld. Ik had zowiezo mijn harddisks terug moeten krijgen. Het is mij ook niet medegedeeld dat dit mogelijk kon gebeuren en staat ook niet op de site van de verzekeraar.

Ik heb kort geleden nog wel een backup gemaakt van de D-schijf, dus ik ben gelukkig niet alle foto's kwijt.
Toch wil ik het er niet bij laten zitten. Ik ben het niet eens met de laptop die ik als vervanging terug krijg. Wie kan me raad geven wat ik voor stappen kan nemen? (Heb helaas geen rechtsbijstandverzekering)
Het gaat hier om het bedrijf HSC Rosemont in Rotterdam. Heel veel bedrijven werken met deze verzekeraar samen.

Groet, Riemke

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door mikemix »

Oef, vreemd verhaal.
Weet uit eigen ervaring dat die verzekering via Dixon heel dubieus is.
Zou onbegrijpelijk zijn als ze daar nog steeds zaken mee doen. Van mij gaat 5 jaar terug.
Mij probeerde ze een rekening te sturen voor een dienst waar ik nooit iets over afgesproken had.
Maar ondertussen reeds aanmaningen sturen.
Een telefoontje met een personeelslid leerde mij dat de persoon in kwestie de NL taal niet machtig was
en de voorwaarden niet eens precies wist.
Erna nooit meer wat van gehoord en lekker zo gehouden.

Wens je veel sterkte en geloof zeer zeker dat de HD niet zomaar ongevraagd vernietigd mag worden.
Heb je bepaalde zaken zwart op wit gezet ?
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Arend-ho »

vreemd verhaal...heel vreemd en dan zeg ik het netjes !
kijk de prijzen zijn erg gedaald riemke...ik heb dezelfde laptop en volgend mij heb ik er 1600 voor betaald.
ook hier is het moederbord al lang vervangen [ ook stuk dus maar binnen garantie en keurig gemaakt zonder problemen ]
dus uiteindelijk kan je hier over twisten [ nieuwe laptop ]

de schijven kan je niet over twisten. het is jouw eigendom [ net als de laptop ] en men moet toestemming vragen, anders kan het nooit in mijn ogen.
ook al heb je geen rechtsbijstand zou ik je verhaal voorleggen aan bijv een advocaat.
data kan je ook nog over twisten..maar de schijven en laptop zijn jouw eigendom. daar zal je er afstand van moeten doen.
neem aan dat men ook op de bon van inname een krabbel heeft gezet wat er evt extra vervangen is op de laptop.
je hebt het tenslotte nog aangegeven

als ik mijn camera wegbreng naar nikon gebeurt dat ook.
ik heb ook niet de wijsheid in pacht maar zou zeker je verhaal voorleggen. niet geschoten altijd mis.
van mij mag je dit soort bedrijven nagelen.

Arend...succes er mee en hou ons op de hoogt. ik ben iig wel benieuwd hoe dit afloopt.

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Melliw »

Zolang jij geen handtekening hebt gezet waarmee je hem afstaat is en blijft die laptop van jouw, incl. de schijven enz.
Erg raar verhaal idd.
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Jolanda »

Hoi Riemke,

vreselijk verhaal natuurlijk!

En ja, ik voel me wel aangesproken en heb het ook al met Ed opgenomen.
Er zijn wel een aantal dingen te bespreken met je, die ik hier niet zomaar op het forum kan plaatsen.
Daarom stuur ik je nog een pb-tje.

Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door mikemix »

Mooi gebaar, Jolanda.
Hoop op een goede afloop.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Dank voor jullie support mensen.
Ik ben echt van mening dat dat wat hier gebeurd is echt niet kan. Ik heb gisteren meteen contact opgenomen met het Juridisch loket en die hebben me aangeraden direct actie te ondernemen door een aangetekende brief te sturen, met een kopie naar het hoofdkantoor van Dixons. Het
"waardecertificaat"wat ik heb gekregen voor de nieuwe laptop is 14 dagen geldig. Dat voelt ook al als een mes op je strot.
Gisteravond ben ik nog langs het filiaal van Dixons gegaan om te kijken naar de laptop die me aangeboden wordt. Deze haalt het echt niet bij de laptop die ik had, ziet er niet uit. Dat sterkt me alleen al in het gevoel dat mij hier onrecht wordt aangedaan en wie weet hoeveel mij voor zijn gegaan.
Jolanda, dank voor je pb, ik kom erop terug!
Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Jolanda »

Riemke,
als je zelf een brief maakt, stuur het concept nog even door naar ons om te bekijken.
Hoeft trouwens niet aangetekend, kan ook per gewone post hoor. En als je een mailadres hebt van de verzekering, mail je hem ook nog even.

Laat alles vanaf nu ook op schrift stellen. Dus als ze je bellen om een voorstel te doen/bespreken, zeg dat je daar niet 1,2,3, op kunt antwoorden en vraag of ze het schriftelijk aan je willen teozenden. Laat je niet voor het blok zetten. Als ze je uitnodigen voor een gesprek, zorg dat je met z'n 2 bent. Dossiervorming is het belangrijkste, dus zorg voor je bewijsmateriaal.

En ja, ik denk natuurlijk altijd bij een geschil wat verder door, dat is mijn vak. Maar een groot gedeelte van alle geschillen wordt vaak in der minne opgelost hoor!!

Succes ermee.

Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Daniël »

Ook ik ben van mening dat dit niet had mogen gebeuren.
Een prijs verschil is wel enigszins logisch maar zo'n verschil lijkt mij niet.
Voor het vernietigen van jouw harde schijf en laptop hebben ze toestemming nodig. Kan niet zomaar.

Ik vind het heel mooi van Jolanda dat ze het me je op neemt. Siert je Jolanda.

@Riemke, succes met dit

noortje53
Berichten: 30
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 16:13
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door noortje53 »

Jeetje Riemke, dit is behoorlijk kl.te zullen we maar zeggen.
Inderdaad hadden ze die harde schijven terug moeten geven. Dat is al erg genog dat ze die zomaar vernietgd hebben. Ik geloof er geen snars van.
Je kunt zondermeer stellen dat de waarde van toen nu gekelderd is naar een bedrag waar je de jouwe niet in herkend.
Wat wel te billijken is dat je een gelijkwaardig product terug krijgt en dat is nu niet het geval. Daar moet je dus op staan.
Dus niet accepteren maar via aangetekende brief protest aantekenen en aangeven dat je de extra kosten die dit proces met zich meebrengt in rekening gebracht zullen worden. Ook nog: vraag naar je kansen bij een advocaat, (advies geven ze meestal eerste keer gratis).
Sterkte want dit is wel erg zeg!

Overigens: wij hebben ooit een van de eerste videorecorders gekocht van een merk uit Eindhoven die keer op keer kapot ging.(flink bedrag toen)
Uiteindelijk mochten we een nieuwere terugkrijgen van hetzelfde merk omdat ook zij vonden dat dit niet kon.
Deze was stukken goedkoper dan wat we voor de vorige hadden betaald, maar wel beter in z´n bediening, kleiner en nog een aantal voordelen. We hebben toen wel besloten dat merk niet te nemen maar voorgesteld aan de verkoper of we met wat bijbetaling een ander merk konden kiezen. Zo geschiede. :tevreden:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere hardware zaken”