Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Ongerubriceerde harde zaken

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

@Marcel: Dit verhaal was ik nog niet tegengekomen in mijn zoektocht naar klachten over HSC. Dit slaat ook alles. Een laptop vernietigen omdat een scharnier stuk is! :? Opmerkelijk genoeg heeft hij dezelfde laptop aangeboden gekregen als ik. HSC heeft zeker een partij van die dingen kunnen inkopen bij Dixons? Zo komen ze er gemakkelijk vanaf. Jammer genoeg staat er niet in het verhaal hoe het uiteindelijk afgelopen is.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Ik heb inmiddels e-mailcontact met de man uit de link die Marcel gepost had. We zitten in hetzelfde schuitje.
Hij zit momenteel in het buitenland, maar zijn "zaak" ligt bij de advocaat van zijn rechtsbijstandsverzekering. Hij heeft toestemming gevraagd om mijn verhaal daar ook neer te leggen. Samen staan we dan misschien sterker.
Zijn verhaal is ook belachelijk. Een defect scharnier en dan een laptop vernietigen!!
Ik vraag me trouwens af of een van jullie toevallig ook een laptop bij Dixons heeft gekocht en die ook daar verzekerd heeft via HSC?
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Arend-ho »

Mijn laptop komt wel bij de dixons vandaan maar die staat bij de npo onder verzekering. Misschien iets om volgende keer over na te denken ? Mits je een npo verzekering hebt ? Bijkopen van garantie is over het algemeen goed voor de verkopende partij.

Arend

Tobias
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:44
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Tobias »

Wat een bizar verhaal.

Buiten de hardware is er data (al of niet gevoelig) vernietigd. Er van uitgaande dat het inderdaad zorgvuldig vernietigd is en niet zomaar in een container gekwakt.?

Zonder voorafgaande berichtgeving rijden ze wel een hele scheve schaats.

Sterkte met de verdere procedure.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!( UPDATE)

Bericht door Riemke »

Inmiddels zijn we weer 2 weken verder en tot nu toe zwijgt de firma HSC in alle talen. Op mijn brief van 17 juni hebben ze niet gereageerd. Wel hebben ze van de week de premie (voor een laptop die er niet meer is) van mijn rekening afgeschreven en het eigen risico van €50. Die betaling van de verzekeringspremie zal ik in ieder geval laten storneren bij de bank.

Nu dus de volgende stap: De geschillencommissie (KIFID) Deze heb ik vanavond aangeschreven en hiermee dus de klacht gedeponeerd.

De firma Dixons is ook niet echt blij met de gang van zaken en van hun kant zijn ze er ook mee bezig om een laptop te krijgen, die wel gelijkwaardig is aan de oude. Zij doen in elk geval wat, van HSC kan ik dat niet zeggen.

Wordt vervolgd.............

noortje53
Berichten: 30
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 16:13
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door noortje53 »

Neem van mij aan, die laten het echt niet op een rechtszaak aankomen.
Zoals gezegd, Dixon zou het restverschil wat de verzekering wil uitkeren, moeten compenseren met een computer gelijk aan de jouwe, uiteindelijk zijn zij ook wat "dom"geweest.

Groet, Miek

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

Inmiddels zijn we een flink aantal weken verder en heeft de firma HSC nog steeds niet gereageerd op mijn brief. De enige reactie die ik van ze gehad heb is dat ze de premie niet konden afschrijven. Duuuuuuuh!! Het verzekerde object is door hun vernietigd, daar ga ik niet voor betalen natuurlijk. Ik heb die incasso gestorneerd bij de bank.
De firma Dixons heeft inmiddels wel gereageerd en is met een voorstel gekomen. Nu is het wachten op de reactie van HSC. Volgende week woensdag hoor ik als het goed is meer. Duimen maar dat alles opgelost wordt. Met een firma als HSC wil ik niks meer te maken hebben.
Ze zullen wel beginnen te meuten over die 2 maanden premie......

Wordt vervolgd......
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Daniël »

Rechtsbijstand Riemke.

Succes verder

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door mikemix »

mikemix schreef:Oef, vreemd verhaal.
Weet uit eigen ervaring dat die verzekering via Dixon heel dubieus is.
Zou onbegrijpelijk zijn als ze daar nog steeds zaken mee doen. Van mij gaat 5 jaar terug.
Mij probeerde ze een rekening te sturen voor een dienst waar ik nooit iets over afgesproken had.
Maar ondertussen reeds aanmaningen sturen.
Een telefoontje met een personeelslid leerde mij dat de persoon in kwestie de NL taal niet machtig was
en de voorwaarden niet eens precies wist.
Erna nooit meer wat van gehoord en lekker zo gehouden.

Wens je veel sterkte en geloof zeer zeker dat de HD niet zomaar ongevraagd vernietigd mag worden.
Heb je bepaalde zaken zwart op wit gezet ?

Zelfde verhaal als wat ik had.
Mijn vrouw had een TomTom geleverd door Dixons cadeau gekregen.
Zij had een verzekering afgesloten tot na de vakantie.
Erna probeerde ze het maand bedrag "gewoon" nog door te laten lopen met aanmaningen er op volgend.
Onbegrijpelijk dat dat bedrijf nog steeds op de markt opereerd, maar eigenlijk zou Dixons allang
veel beter moeten weten.
Sterkte.

Ps ben je beeldmateriaal kwijt of was alles goed gebackupped ?

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door Riemke »

mikemix schreef:
mikemix schreef:Ps ben je beeldmateriaal kwijt of was alles goed gebackupped ?
Ik ben wel wat beeldmateriaal kwijt, maar het meeste heb ik gelukkig nog Mike :) Niet zo lang geleden had ik nog een backup gemaakt van mijn D-schijf.
Allen het materiaal van de laatste 2 maanden ben ik kwijt. O.a. de shoot bij Arend in de studio, de laatste serie die ik van mijn jongste dochter heb gemaakt en mijn concertfoto's vam de Acda-award. (Die laatste vind ik wel heel jammer, vooral voor de jongens zelf)

Overigens heb ik ook geen reactie gehad van de geschillencommissie. Dat zal dus wel één pot nat zijn met de maatschappij denk ik. Zelf snap ik ook niet dat Dixons nog zaken wil doen met deze firma. Dixons is trouwens niet de enige, Dynabite schijnt ook met hun samen te werken.

Nogmaals, waar ik het meest kwaad over ben is het vernietigen van mijn 2 schijven met data. Dat een laptop misschien niet meer te repareren is kan ik nog inkomen, maar dan is het minste dat je als maatschappij kunt doen, de klant zijn data teruggeven. Dat is toch zijn/haar eigendom? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!!

Bericht door a90 »

Ik zou wel actie ondernemen tegen die aanmaningen, al was het maar een aangetekende waarin je protest aantekent.

Een registratie bij BKR ligt op de loer en dan ben je dubbel zuur.
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere hardware zaken”