Amersfoort.

Als je de foto's nergens anders kwijt kunt
Gebruikersavatar

Topic Starter
Willem Focus
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 19:54
Bewerk mijn foto's: Ja

Amersfoort.

Bericht door Willem Focus »

Hoe meer ik leer, des te meer realiseer ik me dat ik nog niets weet !

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort.

Bericht door Skippy »

Willem, je bent weer lekker bezig geweest. Ik zal er vanavond langer naar kijken en per foto commentaar geven.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Amersfoort.

Bericht door strangeartefact »

Nette serie van een bekende plek sinds paar maanden geleden.
Nr 4 spreekt me dan het meeste aan!
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

Genster
ex-LC'er
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 16:53
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Amersfoort.

Bericht door Genster »

Puike serie Wil :duimop:
Gegroet,
"Genster"
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9142
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Amersfoort.

Bericht door remoss »

Het blijft een prachgebouw en netjes vastgelegd. En niet laten zien is er natuurlijk niet bij hè ;) Je doet jezelf anders ernstig te kort.

Overall ogen ze een tikkie somber, ik denk dat in de nabewerking een beetje meer helderheid/contrast geven een frisser beeld geeft. Denk ook om de verticale lijnen!
Hoe ouder ik word, des te beter ik was
Gebruikersavatar

Topic Starter
Willem Focus
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 19:54
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Amersfoort.

Bericht door Willem Focus »

Bedankt heren,

@ Remoss Tja Renè ik heb idd last met mijn camera qua belichting etc. Ik denk dat ik er goed aan doe om beter op mijn histogram te gaan letten en minder op mijn schermpje nadat ik een foto gemaakt heb. Ik vind ook dat er steeds teveel aan moet sleutelen thuis om het een beetje naar mijn zin te maken. Thuis gekomen zien mijn foto's er steevast te donker uit t.o.v. mijn camerascherm.
t.a.v. De verticale lijnen heb je ook wel een punt, ik denk dat ik vaak te krap kader zodat er weinig ruimte overblijft om het netjes recht te zetten en zo. Tenminste, als dat is wat je bedoelt.

Maar dat zijn wel de opmerkingen die ik graag wil horen en waar ik dus mee aan de slag kan/moet.

Groet....Willem ;)
ps. Ik heb foto nr. 1 nog eens bekeken en wat bijgeschaafd n.a.v. je tips en er onder gezet, wat denk je.....beter zo?
Hoe meer ik leer, des te meer realiseer ik me dat ik nog niets weet !

Skippy
Berichten: 6578
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort.

Bericht door Skippy »

Eens met René, altijd laten zien en openstaan voor op- of aanmerkingen. Maar dat zit bij jou wel goed, top!

Foto 1; bij zo'n onderwerp is zoals René al opmerkte een vereiste dat er minimaal 1 rechte lijn is die als eerste de aandacht trekt en het oog houvast geeft en dat het onderwerp mooi past.
Bij deze compositie zou ik die lijn bij de twee grote openingen links kiezen. Eventueel het perspectief (voor- of achterover laten hellen) in de nabewerking aanpassen.
Ook had ik ervoor gekozen om het blok met de 0 er helemaal op te zetten. Je krijgt dan een foto die meer in balans is.

De beschreven principes zie je hier toegepast
[img]https://farm8.staticflickr.com/7309/139 ... ae84_o.jpg[/img]DF-4087 by Luc de Schepper, on Flickr

En hier (grappig te zien dat ik op twee verschillende momenten dezelfde werkwijze heb gevolgd)
[img]https://farm6.staticflickr.com/5566/147 ... ea8d_o.jpg[/img]LX3-1100756 by Luc de Schepper, on Flickr

Foto 2; goede compositie, mooi strak. Ik had wel het storende lichte lampje rechtsboven er af gecropt.

Foto 3; mooi doorkijkje. Ambitieuze foto, plafond en begane grond in 1 beeld! Ook hier het rechte lijnen verhaal. Rechts wringt het ook wat door het dunne restje muur. Dan liever strak aansnijden op het hout.

Zoals hier
[img]https://farm8.staticflickr.com/7194/141 ... 7762_o.jpg[/img]DF-4104 by Luc de Schepper, on Flickr

Foto 4; leuk beeld, goed gezien. Dit is een moeilijke hoor om 100% recht te krijgen. Je kunt het altijd testen door de bovenkant van een foto van onder naar boven en vice versa voor de onderkant te scrollen en te kijken hoe de horizontale lijnen lopen t.o.v. de beeldschermrand. Ik had hier het lijntje rechts er af gecropt, loopt niet recht en verstoort de symmetrie.

Ik heb niet de wijsheid in pacht hoor, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt en we kijken uit naar meer foto's!
Gebruikersavatar

Topic Starter
Willem Focus
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 19:54
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Amersfoort.

Bericht door Willem Focus »

Hmm, waarom laat ik dan niet wat meer zien hier op LC ? :): daar hebt een mens wat an :tevreden:

Nee, ik kan hier prima mee uit de voeten Luc. Ik schreef daarstraks al dat ik te strak kader en daardoor vaak niet voldoende ruimte overhoud om de juiste correcties toe te passen op de pc.

Ik zal ze nog eens onder de loupe nemen en als ik van jullie dit soort feedback kan krijgen dan laat ik wat vaker iets zien hier op LC, alleen de opmerking: MOOI.... geeft mij niet genoeg voeding.

Bedankt......Willem ;)
Hoe meer ik leer, des te meer realiseer ik me dat ik nog niets weet !
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amersfoort.

Bericht door Kroontje »

Mooi draadje, netjes toegelicht waar ik ook nog wat aan heb. Met plezier door gelezen. Nette serie.
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje
Gebruikersavatar

Topic Starter
Willem Focus
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 19:54
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Amersfoort.

Bericht door Willem Focus »

Naar aanleiding van de opmerkingen de foto's nog eens bekeken en geprobeerd zo goed mogelijk de tips er op toe te passen, en als 2e foto onder de oorspronkelijke geplaatst.

Groet Willem ;)
Hoe meer ik leer, des te meer realiseer ik me dat ik nog niets weet !
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”