Fujifilm X-E2

Één merk

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik begrijp je helemaal Robin en herken het. Zoals je weet staat het sjouwen mij ook al langer tegen. Jij bent er wel vroeg/jong bij wat dat betreft :wink: Mijn oplossing; Nikon dslr plus lichtere primes (indien met de auto) OF Fuji X100 (stad) OF Fuji X100 + Fuji X20 (vakantie) meenemen. Belangrijk is dat je het plezier in je hobby houdt en geen slaaf in dienst van je spullen wordt.

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door mikemix »

Als je met een set op pad gaat, bedenk dan wat je kan gaan schieten, probeer niet wat niet kan.....
lijkt simpel, toch doen de meeste dat niet.

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Skippy »

Klopt. Velen zijn verleerd of hebben niet geleerd duidelijke keuzes te maken. Toch van heel groot belang, in alles wat je doet of laat.

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Robin »

mikemix schreef:Als je met een set op pad gaat, bedenk dan wat je kan gaan schieten, probeer niet wat niet kan.....
lijkt simpel, toch doen de meeste dat niet.
Snap direct waar je op doelt. De keren dat ik een geheel gevulde tas mee heb is dan ook sporadisch.

Zoals Luc weet, ben ik tijdens de sigma avond van het NCN aan het spelen geweest met de sigma art 35mm 1.4. Heb lang getwijfeld om deze aan te schaffen. Het is een erg fraai objectief. Wat mij tegen houd is dat het niet een compact objectief is eerder opzichtig net als de 24-70mm.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door Skippy »

Begrijpelijk Robin. Ik heb Michael een keer straatfotografie zien doen in Amsterdam met een D3s en een 35mm f1.4. Op zich geen logische keuze maar het ging hem goed af. Michael fotografeert nu voornamelijk straat met een onopvallende Leica filmcamera. Ook hij maakt dus keuzes. Ik heb een X100 met 35mm lens voor straat, licht, klein, stil, ideaal. En 2e hands voor minder dan € 500 te koop. Een 35mm f1.4 voor een dslr kost heel wat meer. Keuze gemaakt :tevreden:

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Fujifilm X-E2

Bericht door mikemix »

Goed voorbeeld, Luc. Alhoewel ik nog steeds een D3 bezit.
Sterker, ik heb de AF-S 35/1.4 bewust (zonder verlies) ingeruild tegen een Summicron.
Geen seconde spijt van. Straat is en blijft voor mij: Leica M4p +35/2.0 Asph. met Tri-X.
Dat is de keuze die ik voor mezelf heb gemaakt na een test/zoektocht en bij blijf voorlopig.
Plaats reactie

Terug naar “Systeem”