Stilleven

De naam zegt alles
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stilleven

Bericht door Arend-ho »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mooi mieke ! Tenminste nummer 1.
Mooie kleur toning.
2 en 3 waan ik mij meer in de tijd van nu en vind ik minder.

Arend
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Stilleven

Bericht door Daniël »

mooie serie :duimop: :duimop: :duimop:

Maar een trieste kerst haal ik er inderdaad niet uit.

Maar zo hadden ze in de middeleeuwen ook geen kerst versiering zoals ze nu hebben.

1 is de beste. Daarna 3 maar wel met afstand

Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Stilleven

Bericht door Riemke »

Ik vind het ook een mooie serie Mieke. De sad Xmas haal ik er ook niet echt uit. Qua sfeer, compositie en kleurtoon vind ik de eerste foto echt de mooiste. ( ik zie dat ik daarin niet de enige ben) Ik vind het knap dat je met gewone huis- tuin- en keukenbelichting zo'n resultaat krijgt.

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stilleven

Bericht door Skippy »

Geslaagde en sfeervolle serie. Zo zie je maar weer dat je met weinig middelen ook resultaat kunt boeken.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Stilleven

Bericht door strangeartefact »

Hoi Mieke.

De extra info geeft aan dat je idd erg creatief bent geweest. Ik blijf foto 1 het mooist vinden maar de serie is gewoon best gelsaagd toch?!

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

Topic Starter
noortje53
Berichten: 30
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 16:13
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Stilleven

Bericht door noortje53 »

Beste allemaal,

Heel hartelijk bedankt voor jullie commentaar.
Ik kan jullie zeggen dat ik foto 1 op ART-fotopapier op mijn eigen Canon A 4 printer heb afgedrukt en het een fraai resultaat is geworden.
Bijna schilderachtig.
Zelf ben ik ook weg van nr. 1, zij het dat ik het gat naast de kruik links nog wel had willen invullen.... ik ga het nog een keer doen, maar ja, helemaal hetzelfde resultaat krijg je natuurlijk nooit weer. Maar ik heb hierdoor ook wel weer zin in meer stillevens. Wil ook nog steeds iets met vis doen, maar ja, juiste belichting vinden, en de vis die er niet beter op wordt als alles te lang duurt, maakt dat ik dit nog even uitstel... :bang:

Maar met de beperkte middelen geeft het een extra uitdaging en de Kringloop zal wat meer van mijn bezoeken profiteren.

Dan nog: de krappe uitsnijding waar ik reactie op kreeg wilde ik doorbreken om juist nu eens geen extra ruimte te geven, dus misschien nog even toegelicht waar ik beter meer ruimte had kunnen geven. had de tinnen schaal er helemaal opgemoeten? of juist rechts meer ruimte?

Dan misschien nog even een tip hoe ik met heel zacht strijklicht kan werken. Vaak merk ik dat zelfs het minste licht wat ik gebruik toch al harde schaduwen opleveren.
Maar ik heb mijn favoriete plaats niet kunnen benutten: keukenraam bij het aanrecht.

Wel mee eens dat de nrs. 2 en drie meer foto´s van deze tijd zijn, en het ene brood loopt inderdaad nogal vol met donkere tinten.

Nogmaals dank voor jullie positieve en opbouwende reacties.

Groet,
Mieke
Plaats reactie

Terug naar “Productfotografie”