Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Sensoren met vaste verhouding

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Gobert »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Marco schreef:Ik wil jullie dromen niet verstoren, maar Olympus komt ook met een nieuwe ......

[url_nv_extra=http://www.olympusamerica.com/cpg_secti ... to_next_tw]You can't hide INNOVATION[/url_nv_extra]


Maar Olympus heeft geen NEFF bestanden die in de RAW converter van Nikon passen. Da's voor mij een belangrijke overweging. Voor het overige is die Penn best aardig.
Gobert - La passione passa dal cuore

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Skippy »

Gobert schreef:
Skippy schreef:
Gobert schreef:Wacht even op Nikon. Die gaat een DX sensor is zo'n compact ding stoppen.
Uh, glazen bol , wishful thinking of zekerheid? Op het web is alleen sprake van een 2.5 crop sensor waardoor tussen de nieuwe camera en de dslr's een ruime afstand zit en bovendien Nikon de directe concurrentie met MFT-modellen vermijdt. Lijkt me op zich een slimme en verstandige keuze van de marketeers.


Binnenkort is alles zeker. Maar de gedeponeerde patenten van de laatste tijd wijzen op een DX pocketcam met verwisselbare lensjes.
Nikonrumors meldt duidelijk een 2.5 crop sensor zie deze link http://nikonrumors.com/2009/11/11/will- ... recap.aspx

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Skippy »

Gobert schreef:
Marco schreef:Ik wil jullie dromen niet verstoren, maar Olympus komt ook met een nieuwe ......

[url_nv_extra=http://www.olympusamerica.com/cpg_secti ... to_next_tw]You can't hide INNOVATION[/url_nv_extra]


Maar Olympus heeft geen NEFF bestanden die in de RAW converter van Nikon passen. Da's voor mij een belangrijke overweging. Voor het overige is die Penn best aardig.
Inderdaad is de PEN mooi maar de huidige Panasonic MFT-lenzen worden aanmerkelijk beter getest dan die van Olympus wat op zich een prestatie van Panasonic valt te noemen.
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Marco »

Gobert schreef:
Marco schreef:Ik wil jullie dromen niet verstoren, maar Olympus komt ook met een nieuwe ......

[url_nv_extra=http://www.olympusamerica.com/cpg_secti ... to_next_tw]You can't hide INNOVATION[/url_nv_extra]


Maar Olympus heeft geen NEFF bestanden die in de RAW converter van Nikon passen. Da's voor mij een belangrijke overweging. Voor het overige is die Penn best aardig.
Ik wil niet alleen afhankelijk zijn van Nikon v.w.b. de software, heb dus alternatieven achter de hand. De RAW bestanden uit de Panasonic doen het prima in Photoshop of Lightroom.
Kan ik ook in een keer overstappen op het andere DSLR merk :mrgreen: (hoewel ik daar de noodzaak momenteel niet van in zie).
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Marco »

Skippy schreef:
Gobert schreef:
Marco schreef:Ik wil jullie dromen niet verstoren, maar Olympus komt ook met een nieuwe ......

[url_nv_extra=http://www.olympusamerica.com/cpg_secti ... to_next_tw]You can't hide INNOVATION[/url_nv_extra]


Maar Olympus heeft geen NEFF bestanden die in de RAW converter van Nikon passen. Da's voor mij een belangrijke overweging. Voor het overige is die Penn best aardig.
Inderdaad is de PEN mooi maar de huidige Panasonic MFT-lenzen worden aanmerkelijk beter getest dan die van Olympus wat op zich een prestatie van Panasonic valt te noemen.
Mee eens, maar wat de sensor betreft vallen ze wel door de mand bij Panasonic.
Wanneer een ISO1600 van Panasonic er hetzelfde uitziet als een ISO3200 van de PEN. (testfoto's DPreview)

Ik zag onlangs bij iemand een AIS Nikkor op een E-P1, nu heb ik geen AIS glas, maar voor jou is het misschien een alternatief ?
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Gobert »

Marco schreef:
Gobert schreef:
Marco schreef:Ik wil jullie dromen niet verstoren, maar Olympus komt ook met een nieuwe ......

[url_nv_extra=http://www.olympusamerica.com/cpg_secti ... to_next_tw]You can't hide INNOVATION[/url_nv_extra]


Maar Olympus heeft geen NEFF bestanden die in de RAW converter van Nikon passen. Da's voor mij een belangrijke overweging. Voor het overige is die Penn best aardig.
Ik wil niet alleen afhankelijk zijn van Nikon v.w.b. de software, heb dus alternatieven achter de hand. De RAW bestanden uit de Panasonic doen het prima in Photoshop of Lightroom.
Kan ik ook in een keer overstappen op het andere DSLR merk :mrgreen: (hoewel ik daar de noodzaak momenteel niet van in zie).

CS4 heb ik uiteraard ook. Daar kun je prima mee converteren. Maar de Nikon Raw Converter, Capture NX 2, bevalt me zeer.
Ik ben het wel met je eens hoor. Het mag geen overwegend argument zijn, maar bij mij telt het zeker wel mee.
Gobert - La passione passa dal cuore

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Skippy »

Marco schreef:Mee eens, maar wat de sensor betreft vallen ze wel door de mand bij Panasonic.
Wanneer een ISO1600 van Panasonic er hetzelfde uitziet als een ISO3200 van de PEN. (testfoto's DPreview)

Ik zag onlangs bij iemand een AIS Nikkor op een E-P1, nu heb ik geen AIS glas, maar voor jou is het misschien een alternatief ?
Ik verwacht dat Panasonic de sensor-achterstand met de volgende modellen ingehaald heeft. Met de stap van LX2 naar LX3 hebben ze bewezen goed naar kritiek te luisteren.
Zeker is het fijn dat je m.b.v. adapters andere merken lenzen op zo'n MFT kunt schroeven maar de algemene opinie is toch dat het eerder leuk vermaak is dan echt praktisch.
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen, stel dat ik mijn 50mm f1.2 op een MFT zet dan moet je wel handmatig scherpstellen met of live-view op statief of met een hi-res EVF.
Blijft wel heel leuk speelgoed natuurlijk :lol:

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Skippy »

Gobert schreef:CS4 heb ik uiteraard ook. Daar kun je prima mee converteren. Maar de Nikon Raw Converter, Capture NX 2, bevalt me zeer.
Ik ben het wel met je eens hoor. Het mag geen overwegend argument zijn, maar bij mij telt het zeker wel mee.
Daar ga ik helemaal in mee Gobert. Ik kan inmiddels goed overweg met NX2 en vind de resultaten met NEF's echt super. Het kan met PS en LR, anderen bewijzen het maar ik heb geen
zin en zie het nut niet om dat pad in te slaan als NX2 goed bevalt. Dan is NX2 maar wat minder snel, wat maakt het uit voor die paar geslaagde foto's die ik maak :lol:
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Marco »

Skippy schreef: wat maakt het uit voor die paar geslaagde foto's die ik maak :lol:
Nou, nou, niet zo bescheiden Luc ;)
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door Skippy »

Skippy schreef:Ik verwacht dat Panasonic de sensor-achterstand met de volgende modellen ingehaald heeft. Met de stap van LX2 naar LX3 hebben ze bewezen goed naar kritiek te luisteren.
Om deze verwachting te onderbouwen is het lezen van de info in onderstaande link nuttig. DxO heeft de Panasonic GH1 sensor getest (de generatie ná de sensor die in de G1/GF1 zit). Met verrassend goede uitkomsten. Zie http://www.dxomark.com/index.php/eng/Dx ... ix-DMC-GH1

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Micro Four Thirds - 2 leuke setjes

Bericht door mikemix »

Nikon maakt een slag als het met een prachtige meetzoeker uitkomt ala 28-35Ti, maar dan met verwisselbaar lichtsterk optisch beter glas dan Panasonic
en qua sensor beter presteert dan de Olympus E-P1.

Doen ze daar gelijk 3 lichtsterke primes in de vorm van de 28/35/85 voor FX erbij, dan zou het voor Nikon nog wel eens heel leuk kunnen gaan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Micro Four Third”