Urban Photo Collective : Minimalism

Mooie verlaten plaatsen, gebouwen enz...
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
Frederix
Berichten: 920
Lid geworden op: za 22 aug 2009, 17:16
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Urban Photo Collective : Minimalism

Bericht door Frederix »

Op zondag 2011.06.19 organiseerde de Urban Photo Collective Utrecht een meeting op het Defensie-eiland in Woerden. Dit terrein werd voor ons opengesteld en we konden naar hartenlust fotograferen. Het maandthema was "Minimalism" Hieronder staat mijn uitwerking van dat thema. Ik heb ook de gebouwen op zich gefotografeerd. Ik zal in een ander draadje hier enkele opnamen van laten zien. In dit draadje dus mijn uitwerking van het maandthema "Minimalism"

Ik heb zoals gebruikelijk gefotografeerd met mijn Nikon F100, met daarop mijn Voigtländer Color Skopar 3.5/20 mm MF of mijn Nikkor 2.0/50 mm MF objectief. De gebruikte film was Fuji Superia 200, de films heb ik zelf in C-41 ontwikkeld.

Afbeelding
Foto 1



Afbeelding
Foto 2



Afbeelding
Foto 3



Afbeelding
Foto 4



Afbeelding
Foto 5



Afbeelding
Foto 6



Afbeelding
Foto 7



Afbeelding
Foto 8



Afbeelding
Foto 9
met een vriendelijke groet

Fred Oosterhuis

Fred Oosterhuis Photography (bedrijfswebsite)

Foto's van Fred (vrij werk)


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf zelf.

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Urban Photo Collective : Minimalism

Bericht door strangeartefact »

Tjah Fred, kan alleen zeggen dat ik het een heerlijk serie vind..... 3, 7, 8 en 9 lekker hoor!

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Urban Photo Collective : Minimalism

Bericht door pbreev »

Grappig Fred. Ik had net vanmiddag in de trein het idee om foto's te gaan maken met het thema "less is more". Net zo iets als "minimalisme". Met dat in ogenschouw genomen "vind" ik op jouw foto's veel in beeld staan. Ik had zelf "uitsneden" voor ogen van jouw bv. jouw onderwerpen.

Ondanks dat op jouw foto's weinig in de ruimten staan of afgebeeld wordt vindt ik er nog te veel op staan. En daar mee komt het "minimalisme" er niet zo goed uit voor mij. De foto 3 maar meer nummer 4 zien er voor mij dan het beste uit...
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Gebruikersavatar

Topic Starter
Frederix
Berichten: 920
Lid geworden op: za 22 aug 2009, 17:16
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Urban Photo Collective : Minimalism

Bericht door Frederix »

pbreev schreef:Grappig Fred. Ik had net vanmiddag in de trein het idee om foto's te gaan maken met het thema "less is more". Net zo iets als "minimalisme". Met dat in ogenschouw genomen "vind" ik op jouw foto's veel in beeld staan. Ik had zelf "uitsneden" voor ogen van jouw bv. jouw onderwerpen.

Ondanks dat op jouw foto's weinig in de ruimten staan of afgebeeld wordt vindt ik er nog te veel op staan. En daar mee komt het "minimalisme" er niet zo goed uit voor mij. De foto 3 maar meer nummer 4 zien er voor mij dan het beste uit...
Bedankt voor jouw reactie pbreev.

Jij geeft aan dat je vindt dat er gezien het thema "Minimalism" veel in beeld staat. Het is maar net hoe je het bekijkt. Op de meeste foto's staat een lege ruimte met slechts één of twee objecten in die ruimte.

Foto 1 is slechts lege ruimte, mijn aandacht werd getrokken door de streep op de vloer.

Foto 2 toont eveneens een lege ruimte. De aandacht gaat naar het wapperende lint die aan de kraan is gebonden. Ik vind dit ook minimaal.

Op foto 3, 4, 5, 6 en 7 staan slechts een tweetal wcd's op een verder lege vloer, een handjevol wasknijper een een stukje waslijndraad in een verder lege ruimte.

Foto 8 laat een lege ruimte zien met slechts één rood-wit lint op de vloer. Uiteraard staan er kolommen op, die horen bij de lege ruimte. Het rood-witte lint is het enige object in die ruimte.

Foto 9 is slechts een verfvlek, die uitgelopen is op de vloer. Niet meer en niet minder.

Zo alles op een rij zettend vind ik dit eerlijk gezegd behoorlijk minimalistisch.

Ik ben uiteraard erg nieuwsgierig wat er uit jouw "Less is more" komt. Ik neem aan dat we dat hier ook te zien krijgen.
met een vriendelijke groet

Fred Oosterhuis

Fred Oosterhuis Photography (bedrijfswebsite)

Foto's van Fred (vrij werk)


Het belangrijkste onderdeel van een camera is en blijft de fotograaf zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Urban”