Aegon NK Allround

Als het echt actief wordt...

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door Dennis71 »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

SportsPhotography schreef:
Dennis71 schreef:Te gek zeg!
Die 4e is prachtig. Heerlijke actie en scherpte.

Vraagje, mag je alleen fotograferen tijdens dit soort evenementen als je accreditatie hebt, of kan je ook als publiek lekker losgaan?
Als bezoeker zijnde kun je gewoon fotograferen. Ik werk freelance voor een persbureau en in die hoedanigheid fotografeer ik o.a dit evenement.
Gaaf, dan ga ik dat zeker een keer doen. Mijn vraag omdat ik bij het EK hockey vriendelijk verzocht werd om te stoppen met fotograferen.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door SportsPhotography »

Dennis71 schreef:
SportsPhotography schreef:
Dennis71 schreef:Te gek zeg!
Die 4e is prachtig. Heerlijke actie en scherpte.

Vraagje, mag je alleen fotograferen tijdens dit soort evenementen als je accreditatie hebt, of kan je ook als publiek lekker losgaan?
Als bezoeker zijnde kun je gewoon fotograferen. Ik werk freelance voor een persbureau en in die hoedanigheid fotografeer ik o.a dit evenement.
Gaaf, dan ga ik dat zeker een keer doen. Mijn vraag omdat ik bij het EK hockey vriendelijk verzocht werd om te stoppen met fotograferen.
Zouden ze op zich niet mogen weigeren.
Op grond waarvan hebben ze je verboden om foto's te maken?
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door Dennis71 »

Broodroof was het argument. De man die besliste was nogal bot en arrogant met zijn beslissing.
Ik vertelde dat ik netjes een kaartje gekocht had en nergens op de site iets had gelezen dat fotograferen niet toegestaan was.
Ik zat er natuurlijk wel met 2 body's met een paar kijkers erop.
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door SportsPhotography »

Dennis71 schreef:Broodroof was het argument. De man die besliste was nogal bot en arrogant met zijn beslissing.
Ik vertelde dat ik netjes een kaartje gekocht had en nergens op de site iets had gelezen dat fotograferen niet toegestaan was.
Ik zat er natuurlijk wel met 2 body's met een paar kijkers erop.
De grootste BS dus.
De man die het zei was blijkbaar bang dat jij foto's te koop aanbied dat zegt in mijn ogen meer over de kwaliteiten van je collega fotograaf.
Volgende keer gewoon antwoorden dat je voor het eerst sportfotografie doet en normaal andere onderwerpen fotografeert.
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door SportsPhotography »

Ik heb in mijn ogen de beste voor het laatst bewaard.
Dit was mijn 4e weekend schaatsen van dit schaatsseizoen.

8.

Afbeelding

9.

Afbeelding

10.

Afbeelding

11.

Afbeelding

12.

Afbeelding

13.

Afbeelding

14.

Afbeelding
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door mikemix »

Dus schifting moet bij de aanschaf van (Pro) apparatuur plaatsvinden, volgens dat soort organisaties ?
Jij bent amateur dus jij schiet (maar) met een amateur camera ?

Ik dacht nog altijd dat het verschil wordt gemaakt met de kwaliteit/ervaring van de beelden ?
Of zijn veel "Pro's" het over eens dat de camera's zo geavanceerd zijn geworden dat iedere boerenl*l
goede foto's kan maken nu ?
Dit soort regels komen uit dat soort mensen. En ja, ik verdien er ook mijn brood mee.

[edit] zie dat je er een 2de serie onder heb gezet, ziet er goed uit.
Klopt 't dat 9, 12, 13 en 14 wat te magenta ogen ?
Heb wel het gevoel dat je WB wat schommelt over de serie.

Topic Starter
SportsPhotography
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 09:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door SportsPhotography »

mikemix schreef:Dus schifting moet bij de aanschaf van (Pro) apparatuur plaatsvinden, volgens dat soort organisaties ?
Jij bent amateur dus jij schiet (maar) met een amateur camera ?

Ik dacht nog altijd dat het verschil wordt gemaakt met de kwaliteit/ervaring van de beelden ?
Of zijn veel "Pro's" het over eens dat de camera's zo geavanceerd zijn geworden dat iedere boerenl*l
goede foto's kan maken nu ?
Dit soort regels komen uit dat soort mensen. En ja, ik verdien er ook mijn brood mee.

[edit] zie dat je er een 2de serie onder heb gezet, ziet er goed uit.
Klopt 't dat 9, 12, 13 en 14 wat te magenta ogen ?
Heb wel het gevoel dat je WB wat schommelt over de serie.
Pro apparatuur maakt je nog geen pro evenals dat "amateur" apparatuur jou geen amateur maakt.
Ik zie het meer als gereedschap een timmerman kan niet zonder beitels en wij niet zonder een camera en dan maakt het weinig uit of je een pro bent of amateur.
Ik zie een pro als iemand die full time zijn boterham verdient met opbrengsten uit fotografie.
Daarnaast zijn het veelal dezelfde pro's die broodroof bij elkaar plegen door foto's voor een appel en een ei te verkopen in Nederland zijn een aantal "persbureau's" bezig om zoveel mogelijk te verkopen.
De prijzen variëren tot 50% of nog meer van de normale prijs.
Goede foto's maken euhm ik heb meer het idee dat de pro's tenminste een klein deel er van voorheen foto's konden verkopen die technisch niet goed waren ( dit omdat er geen concurrentie is/was ) nu een digitale camera voor enkele knaken te koop is, is het voor iedereen makkelijker om te fotograferen.
Wil je nu nog het beleg op je boterham verdienen zul je je weer moeten onderscheiden in de foto's die je maakt, kwaliteit komt weer om de hoek kijken of anderzijds je prijzen aan moeten passen.
Bij andere sporten waar ik kom waar een "pro" fotograaf aanwezig is, is de fotograaf nog niet eens een kwart van de speeltijd aanwezig.
In die korte periode kun je nooit "het" moment maken, ook al ben je de hele wedstrijd aanwezig dan nog kun je dat moment missen, maar heb je theoretisch een grotere kans om belangrijke momenten te pakken dan t.o.v iemand die er een slechts een kwartier is.
Daarnaast blijven redacties veelal zuinig ze willen a kwaliteit voor een b prijs.
Fotografen die klagen zullen in mijn ogen beter werk af moeten leveren want voor kwaliteit wil nog wel eens betaald worden.
Ik heb zelf het voordeel dat ik niet hoef te presteren om een bepaalde foto te maken ik heb geen druk van een redactie, maar leg mijzelf druk op.
En daarnaast mag ik graag dingen uitproberen, immers als je met een x aantal fotografen op een rij staat probeer dan nog eens een "unieke" foto te schieten.

Wat betreft de foto's.
De instellingen in de camera waren hetzelfde als de dag ervoor.
Normaal gesproken blijft het licht hetzelfde als de dag er voor, echter op bepaalde plaatsen wil de kleurtemperatuur weleens schommelen.
Waar het aan ligt geen idee op mijn beeldscherm leek het goed of het zou aan mijn nabewerking moeten liggen, maar die is praktisch altijd hetzelfde op enkele hele fijne instellingen na.
Be daring, be different, be impractical, be anything that will assert integrity
of purpose and imaginative vision against the play-it-safers, the creatures
of the commonplace, the slaves of the ordinary
Gebruikersavatar

Eelco
Berichten: 377
Lid geworden op: di 21 jul 2009, 18:44
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door Eelco »

8-) 8-) Oeh... foto 1.... die is lekker, goed gezien en heel mooi gedaan :takepic:

Verder een mooie serie van inmiddels toch wel bekende koppen...

Groeten Eelco :D

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Aegon NK Allround

Bericht door Jolanda »

Ik mag graag naar het schaatsen kijken en dus ook deze serie foto's met genoegen bekeken.

De 2e serie vind ik iets minder helder dan de eerste serie en ik ga met Mikemix mee over de zweem, alleen zie ik die pas heel duidelijk in 12 en 13.

Bedankt voor het plaatsen, smaakt naar meer!

Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Dennis71
Berichten: 915
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 19:27
Favoriete camera merk: Contax
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Aegon NK Allround

Bericht door Dennis71 »

SportsPhotography schreef: De grootste BS dus.
De man die het zei was blijkbaar bang dat jij foto's te koop aanbied dat zegt in mijn ogen meer over de kwaliteiten van je collega fotograaf.
Volgende keer gewoon antwoorden dat je voor het eerst sportfotografie doet en normaal andere onderwerpen fotografeert.
Tsja, dat zei ik hem dus ook al, maar verder fotograferen mocht niet.
Was eigenlijk de eerste keer dat ik er mee te maken kreeg, dus dan gehoorzaam je nog netjes :)
Ik wil graag fotograaf worden!

www.dennisbeekelaar.com
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aegon NK Allround

Bericht door Arend-ho »

mooie serie van het NK
mis bij de tweede serie wel duidelijk scherpte
bijv bij mark, bob en robert.
weet niet welke lens je meegenomen heb daar je een aardig arsenaal hebt volgens mij
vind ze dus wat soft op de 400mm
verder beste serie....zou graag een keer schaatsen willen schieten.

keep it up !

Arend
Plaats reactie

Terug naar “Sport”