Microsofprutsers


Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Microsofprutsers

Bericht door Skippy »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

yoyo schreef:Er zijn zoveel argumenten tegen Apple. Daar begin ik niet aan. Apple gebruikers luisteren daar niet eens naar. Zie eerdere URL's.
Net zo min als jij open staat voor het feit dat er talloze tevreden Apple-gebruikers zijn. Zie dit draadje ;)
yoyo schreef:Voornaamste reden waarom ik twintig jaar geleden voor Windows (Nikon) koos en nu nog steeds voor Windows (Nikon) kies zijn dat al mijn software en hardware compatibel moet zijn.
En dan kom je uit bij Windows (Nikon)...

En de nieuwe Windows (Nikon) blijft ook weer backwards-compatible.
http://www.bright.nl/windows-8-als-wind ... +mobile%29
http://nikonrumors.com/category/nikon-d4/ ;).
Heb ik te weinig kennis voor om te beoordelen maar ik geloof direct dat voor jou dan Windows de betere keus is. Maar geen argument om de keus van anderen voor Apple af te serveren.
Ik schat in dat jouw computereisen op een heel ander niveau liggen dan van de doorsneegebruiker en als een Windows-omgeving daar beter bij past prima dan.
yoyo schreef:Maar laat iedereen lekker zelf kiezen wat ie wil gebruiken.
Hier zitten we op 1 lijn :tevreden:
yoyo schreef:Ook als iemand vier keer zoveel uit wil geven voor producten die niet goed werken en veel te snel zijn afgeschreven zonder goede aftersales..
Hier vlieg je toch echt de bocht uit en dat is jammer.
yoyo schreef:En aangezien het allemaal door mensen wordt gemaakt, zal het wel nooit foutloos en veilig zijn.
Mee eens. Zie Fukushima.

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Microsofprutsers

Bericht door yoyo »

Skippy schreef:
yoyo schreef:Er zijn zoveel argumenten tegen Apple. Daar begin ik niet aan. Apple gebruikers luisteren daar niet eens naar. Zie eerdere URL's.
Net zo min als jij open staat voor het feit dat er talloze tevreden Apple-gebruikers zijn. Zie dit draadje ;)
Ik lees hier dus bar weinig tevreden Apple gebruikers.
Ik lees hier Apple gebruikers die blijkbaar niet-Apple software moeten gebruiken. Outlook... :)
Ik lees hier Apple gebruikers die moeten updaten.
Ik lees hier Apple gebruikers die klagen over kapotte hardware.
Ik lees hier veel Windows gebruikers die hier medelevend mee omgaan.
Veel Apple gebruikers in Nederland..? http://gs.statcounter.com/#os-NL-monthl ... 201106-bar
Veel Apple gebruikers Wereldwijd..? http://gs.statcounter.com/#os-ww-monthl ... 201106-bar
Gemiddeld heb je 5% klagers. Het aantal zal bij Windows dus groter zijn. Helaas wel...
Skippy schreef:
yoyo schreef:Ook als iemand vier keer zoveel uit wil geven voor producten die niet goed werken en veel te snel zijn afgeschreven zonder goede aftersales..
Hier vlieg je toch echt de bocht uit en dat is jammer.
Een half jaar geleden keek ik om weer eens een nieuw systeem te bouwen. Net als 7 jaar terug. Keek toen ook met een scheef oog naar Apple en schrok me wezenloos, net als nu.
Een half jaar geleden kwam ik voor een zelfgebouwd windows beest met SSD's, Riad, etc. op ongeveer 1300 euro. Alles A-merken. ASUS, Intel, AMD, WD, Plextor, Lian-Li, etc. Bij Apple kostte een systeem met bijna gelijke specs (was niet te krijgen) 4500+ euro. En dat is zonder de vrijheid van steeds uitbreiden, want bij Apple ben je dus gebonden aan hun (uitbreid)hardware/beleid.

Overigens gebruikt Apple ook A-merken. Intel, AMD, Samsung. Ze maken behalve de behuizing eigenlijk niets zelf. Ze vragen er alleen heel veel meer voor.

Ik wil met een telefoon goed kunnen bellen. De iPhone heeft hier problemen i.v.m. de antenne. En elke Apple gebruiker wuift dat weg. Wie belt er nu met een telefoon..???
En zo zijn er legio voorbeelden. Flash, USB, Accu's wisselen, etc...

Aftersales..?
http://www.google.nl/search?hl=nl&clien ... l149l0.1l1

Maar nogmaals.
Ieder zijn eigen keuze.
Heel persoonlijk...
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door mikemix »

Jongens, het blijft gereedschap ;)

Alleen, zo'n PC ziet er toch niet uit man, betaal ik graag vier keer meer.
Design is onbetaalbaar ;)

Zo'n Uni-Body, is toch echt geniaal hoe gelikt prachtig en functioneel minimalistisch dit gemaakt is.
Laat het nou nog lekker werken ook.
Overigens werk ik al sinds 1995 met een Apple, nou niet bepaald een periode dat dit populair was.
Ik weet dat Apple niet heilig is heb gelukkig weinig problemen (gehad) maar het systeem heeft me nog
nooit teleurgesteld. En OS 9 was absoluut niet geweldig, OSX wel een goede oplossing, wellicht toch wel
erg lekker. Fijn van een Mac dat ie lekker snel blijft zonder daar moeite voor te (hoeven) doen.

Wel leuk als ik met mijn Uni-body MBP 13" bij een klant kom, krijg altijd complimenten dat ik een mooie laptop heb
die wel verdomd goed snel en soepel presenteert en direct de juiste resolutie zoekt/vind om te presenteren op de beamer/het scherm die daar voorhanden is.
Blijkt toch niet vanzelfsprekend, ik wist niet eens dat het ook anders kon......

Marten
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 15:35
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door Marten »

Ook geen slechte research trouwens, yoyo. ;)
groet,
Marten

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Microsofprutsers

Bericht door Skippy »

Yoyo schreef:Ik lees hier Apple gebruikers die blijkbaar niet-Apple software moeten gebruiken. Outlook... :)
Ik gebruik privé (op de Mac dus) geen Outlook. Ik schreef dat ik op mijn werk overgeleverd ben aan Outlook.
Yoyo schreef:Maar nogmaals.
Ieder zijn eigen keuze.
Heel persoonlijk...
Nogmaals mee eens ;)

rocksoff
Berichten: 752
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 22:10
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door rocksoff »

Het is maar goed dat die Mac's zo duur zijn; anders loopt straks elke pauper er mee.
Je moet toch wat

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door mikemix »

Word hoort eigenlijk op een PC.
Degene die Word een geweldig programma vindt die krijgt van mij een Raketje .

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6586
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Microsofprutsers

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Degene die Word een geweldig programma vindt die krijgt van mij een Raketje .
Doe mij maar WordPerfect, lekker "onder water" met alt-F3 ;)
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Microsofprutsers

Bericht door Marco »

Word draait beter op m'n Mac's dan op de zakelijke Dell.
En voor de uitwisselbaarheid van de zakelijke documenten wel zo prettig om Office 2011 te gebruiken. Pages en Word door elkaar gebruiken is niet geweldig.

Dus doe mij maar een Raketje :positief:

P.S. mijn oude avatar is weer terug en ik heb niets met enge ziekte's uit Zweden.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Melliw
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 12 aug 2009, 01:03
Favoriete camera merk: Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: IJsselmuiden
Contacteer:

Re: Microsofprutsers

Bericht door Melliw »

Ik ben bang dat we inderdaad niet om Word heen kunnen.
Al ik hier geen office zou draaien kon ik m'n studie wel opzeggen.
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

Marten
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 15:35
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door Marten »

Ja, doe mij ook maar een raketje!
groet,
Marten
Plaats reactie

Terug naar “Computer gerelateerd”