Microsofprutsers


mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door mikemix »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Met stelen kan je idd ook groot worden ;) kijk maar naar de Daltons. Is toch een strip van gemaakt.
ff serieus, staat er ergens ook wat er is gepresteerd ?

mooie opening ook:

"Yes, we know, Windows Phone 7 manufacturers have only "sold" 1.5 million devices in six weeks—roughly equal to the number of Android phones activated every seven days. Yes, we know it's been more than a year since the launch of Windows 7 and that there's still no market for the Zune. But anyone remotely associated with the video game industry knows that Microsoft is no longer playing around with its Xbox and Xbox Live stable of products."

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Microsofprutsers

Bericht door Skippy »

mikemix schreef:Ik proef een oplossing in de richting van een eigen MBP ?

Ik snap de opmerking van de Ms gebruikers. Maar wat mij wel opvalt is dat je min of meer vroeger een beetje lacherig
werd aangekeken als Apple gebruiker -zo'n eigenwijze creatief die niet met een PC om kan gaan. Maar nu Apple merk nr 1 is,
mensen je nog steeds als een soort van geloofsvolgeling zien van een fabriek met die leuke, mooie maar veel te dure spulletjes.
Een systeem die marktleider is wil nog niet zeggen dat het de betere is. Er zijn nog steeds mensen die denken dat hun Word
niet op hun Mac draait. Ik draai hier nog steeds probleemloos een dual core Mac G5 (nog IBM uit 2005) voor wat werkzaamheden, die draait nog steeds
probleemloos (en snel!) zijn eerste schone installatie (!)

Als ik terugkijk vanaf dat Apple zijn zaakjes weer op de rit begon te krijgen na een hele moeilijke periode na dat Jobs weer aantrad vanaf zo'n 1998
dan kan je toch terugkijken op een periode van innovaties en succesvolle vernieuwingen die er toe doen, met betrekking tot
professionele oplossingen en home entertainment of mobiel.
noem mij één innovatie in die periode die MS heeft voortgebracht .....en dan ook zelf, niet gepikt ?
Er blijft heel weinig over. Begreep dat het MS iTunes "antwoord" al (weer) een stille dood is gestorven.

Als het werkt, werkt het.
Maar de pay-off: 'Think different" heeft toch wel duidelijk aan kracht gewonnen de afgelopen 10 jaar.
Mee eens. Op veel gebieden waar het toe doet - m.n. zinvolle technologische innovatie - is Apple de concurrentie een stap voor.
Eigen MBP? Wellicht, of voor mij een Mac Mini met een Eizo-scherm voor fotobewerking en de rest (mail, internet) op de iPad.

Marten
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 15:35
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door Marten »

mikemix schreef:Met stelen kan je idd ook groot worden ....
Wat tegengas in dit draadje van gelijkgestemden....
;)
en nog maar een....
;) ;)

Tenslotte: een aardig artikeltje in de NRC over Apple (versus Google):
Het is een opvallende contradictie: mensen in vrije, creatieve beroepen lopen vrijwel altijd rond met producten van Apple – iPhone, iPad of MacBook. Maar Apple is juist het bedrijf dat zijn gebruikers weinig creatieve vrijheden laat. Als Apple-gebruiker zit je vast aan het hele scala producten van dat ene bedrijf. Apple wil je “uitwendige brein” leveren en daar kom je vervolgens nog maar moeilijk van af.

bron:
NRC
;) ;) ;)
Maar één ding is zeker: Apple is zéér innovatief.
groet,
Marten

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Microsofprutsers

Bericht door yoyo »

de naam van Microsoft komt in deze strijd niet meer voor.
Dat klopt niet helemaal.
MS krijgt voor elke verkochte Android telefoon geld...
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door mikemix »

:D
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Microsofprutsers

Bericht door Marco »

Office 2011 is het enige programma waar ik zelden mee doe aan het updaten, automatisch updaten doe ik zeker niet aan mee.
Ik gebruik geen Outlook, alleen af en toe Excel en Word. Blijft toch beter dan Pages en Numbers uit iWork.

Voor mail: Sparrow voor synchroniseren prive mail via Gmail incl. kalender i.c.m. iCal, Mail 4 (straks Mail 5 in Lion) voor synchronisatie met de zakelijke exchange 2007 server. En ja, in MBA, Mac Mini en iPhone loopt alles 100% synchroon met elkaar, 1x een mailtje verwijderen en het is op alle apparaten weg.
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Microsofprutsers

Bericht door yoyo »

Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

Marten
Berichten: 338
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 15:35
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Microsofprutsers

Bericht door Marten »

Skippy schreef:Vanavond de zoveelste " kritische" update voor Office 2011 moeten installeren op de Mac. Gek wordt je van die updates, trouwens ook op de PC met al die zgn. noodzakelijke updates voor Java en Adobe Flash Player. Maar die van Microsof spannen de kroon hoor.
Appel kan er anders ook wat van.... (zie tabel)
;) ;)
groet,
Marten
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Microsofprutsers

Bericht door Daniël »

MS zuigt, zonder twijfel.
Apple is niet te betalen. Dus dan is MS weer een mooie oplossing.
Maar het mag allemaal wel wat beter ja.

Nou werd er ook iets gezegd over Lotus Notes. Bestaat dat nog?......
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Microsofprutsers

Bericht door Arend-ho »

is dit het pro apple draadje ??
niet dat ik wat tegen het merk heb maar het is echt niet allemaal hosanna !

tweede mbpro is hier al weer in huis na nog geen jaar en guess what na 3 weken al weer problemen !
wat kost dat ding ook alweer ? ach een goede 1800 euro zoals hij hier staat.

zelf 4 schermen gehad die niet goed waren.
oke het bovenstaande is allemaal hardware en geen software.

dan de software.

mij verzendsoftware en div andere software draaien niet op het OS
Het is niet voor niets dat apple over is gegaan op intel processoren omdat je dan ook nog windows erachter kan draaien[ fusion ] voor alle programma's die niet standaard op de apple draaien.
dat draait overigens weer rete traag en is omslachtig.
stabiel ? jazeker wel. dat moet ik ze nageven.

slick qua uitstraling. een vreselijk goede marketing afdeling....petje af. iedereen wil zo'n ding maar het merendeel weet niet waarvoor...da's toch knap.
ipad en iphone heb ik zelf ook en zeer tevrden over.

ik zit te wachten op het beste van twee werelden maar dat zal wel nooit gebeuren.

Arend

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Microsofprutsers

Bericht door Skippy »

Marten schreef:
Skippy schreef:Vanavond de zoveelste " kritische" update voor Office 2011 moeten installeren op de Mac. Gek wordt je van die updates, trouwens ook op de PC met al die zgn. noodzakelijke updates voor Java en Adobe Flash Player. Maar die van Microsof spannen de kroon hoor.
Appel kan er anders ook wat van.... (zie tabel)
;) ;)
Goede research Marten, ben je sowieso sterk in merk ik vaker ;)
Plaats reactie

Terug naar “Computer gerelateerd”