Photoshop content aware fill

Tutorials en andere wijsheden
Plaats reactie

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Photoshop content aware fill

Bericht door Skippy »

Ik had op Nikongear onderstaande foto geplaatst en kreeg opmerkingen over de storende bos bloemen in de achtergrond en de nummerplaat.

Afbeelding

Nu ben ik niet goed thuis in Photoshop dus ben ik in Lightroom aan de gang gegaan met clonen en retoucheren. Met heel veel pijn en moeite had ik uiteindelijk een resultaat dat er enigszins acceptabel uit zag. Maar een oplettende kijker zag meteen dat er geknoeid was.

Kortom, ik was niet tevreden. Het moest in Photoshop beter kunnen. En ja hoor, zonder enige ervaring binnen 5 minuten met de functie content aware fill een beter resultaat, zie onder. Bos bloemen, nummerplaat, parkeersensor en vuil op de banden aangepakt. Nu was ik er toch al aan toe de volgende stap qua fotobewerking te zetten met Photoshop dus dit is een mooie aanleiding om verder te onderzoeken en uit te proberen.

Afbeelding

Yizu
Berichten: 342
Lid geworden op: di 01 sep 2009, 23:40
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Paramaribo
Contacteer:

Re: Photoshop content aware fill

Bericht door Yizu »

Skippy schreef: Nu ben ik niet goed thuis in Photoshop dus ben ik in Lightroom aan de gang gegaan met clonen en retoucheren. Met heel veel pijn en moeite had ik uiteindelijk een resultaat dat er enigszins acceptabel uit zag. Maar een oplettende kijker zag meteen dat er geknoeid was.

Kortom, ik was niet tevreden. Het moest in Photoshop beter kunnen. En ja hoor, zonder enige ervaring binnen 5 minuten met de functie content aware fill een beter resultaat, zie onder. Bos bloemen, nummerplaat, parkeersensor en vuil op de banden aangepakt. Nu was ik er toch al aan toe de volgende stap qua fotobewerking te zetten met Photoshop dus dit is een mooie aanleiding om verder te onderzoeken en uit te proberen.
Ziet er netjes uit, Luc!!
Zeker voor de eerste keer, doe het je niet na.... :(

Je hebt nog wel een klein vlekje achtergelaten waar het nummerbord heeft gezeten.
"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky

Topic Starter
Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Photoshop content aware fill

Bericht door Skippy »

Aangepast in originele post. Bedankt voor je reactie!

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Photoshop content aware fill

Bericht door Robin »

Nette bewerking Luc, mooi om te zien hoe je groeit in je proces van bewerken van je beelden.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music
Plaats reactie

Terug naar “Kennen en kunnen”