Feisol CB-50DC Ballhead

Kortom, voor wie stabiliteit nodig heeft

Topic Starter
luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door luc »

Vanochtend dan toch maar een Feisol Ballhead aangeschaft. De eerste indruk die ik er van had was dat het een mooi afgewerkt, licht van gewicht (570gr) en degelijk ballhead is. Voor net geen 150 euro mag je jezelf eigenaar noemen.
Het is een 5cm ballhead met een doorvoer frictie instelling (klein knopje) waarmee je een vaste begrenzing instelt voor de lock-release (grote knop) met de middelste formaat knop zet je de soepel lopende panning base vast.
De frictie instelling voor de bal zelf hoef je voor een bepaalde gewicht combinatie maar een keer in te stellen, je kunt dan de camera in alle richtingen verstellen en zodra je hem loslaat staat hij gewoon vast. als je wil kunt hem dan evt. nog borgen door de knop naar lock te draaien maar eigenlijk is dat niet echt nodig. Als je de frictie een keer goed in gesteld is krijg je bij het locken ook helemaal geen verloop.
Hier enkele foto's om een wat betere indruk te krijgen.

Afbeelding
D700 op de Gitzo GT2941 Basalt zeer solide combinatie de zwakste schakel is nu de verbinding tussen de MB-D10 en D700
Afbeelding
Afbeelding
Mooi opengewerkte hard geanodiseerde bal. De bevestiging cilinder voor de QR plaat is een geheel met de bal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De originele meegeleverde QR plaat en de jobu BP-2 anti rotate plaat voor de MB-D10
Afbeelding
570 grammetjes schoon aan de haak. Het carbon zorgt voor een wat stijver balhoofd en een gewichtsreductie van zo een 22 gram tov. de niet carbon uitvoering.

Feisol word gemaakt in Taiwan.

Product gefotografeerd met D700 24-70 SB 600 & SB 900 de D700 in commander mode.

Luc

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Gino »

Ziet er goed uit Luc.
Mooi dat je de kop zo precies in kan stellen ook.
Wordt weer tijd dat we elkaar weer eens live treffen, wil wel eens kijken hoe dat aanvoelt.(is zowieso alweer te lang geleden)
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Gebruikersavatar

remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door remoss »

Gino schreef:Wordt weer tijd dat we elkaar weer eens live treffen, wil wel eens kijken hoe dat aanvoelt.(is zowieso alweer te lang geleden)
Meeting meeting meeting

Maaruh, mooi ding. Hoop dat je er veel plezier van hebt.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Topic Starter
luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door luc »

remoss schreef:
Gino schreef:Wordt weer tijd dat we elkaar weer eens live treffen, wil wel eens kijken hoe dat aanvoelt.(is zowieso alweer te lang geleden)
Meeting meeting meeting

Maaruh, mooi ding. Hoop dat je er veel plezier van hebt.
Dat komt wel goed Remoss

Ja inderdaad zal eens een datum prikken voor een serieuze meeting :D , Maar waar zouden jullie willen meeten ? en vooral wat zouden jullie willen fotograferen...


Mogelijk opties die zo even in mij opkomen:
  • kalmthouthse heide (natuur, heide en wat water)
    Gecombineerde Lillo-Doel (Urban Klassiek vestingstadje) alleen als de pond vaart
    Bergen op Zoom (Stads wandeling) is misschien ook wel wat om een keer te doen.
    Willemstad (stadswandeling) ook leuk oud stadje
    Of weer gewoon stad Antwerpen
    Heb laatst foto's gezien van iemand gemaakt in het verdronken land van Saaftingen is ook best interessant om een keer met een club te doen je gaat dan samen met een gids het gebied in wel vermoeiend maar dat kan een hele dag door Antwerpen strompelen ook zijn...
    Yerseke (mossel en oester teelt aan de Oosterschelde) is best wel wat te zien daar en je kunt er ook goed eten "is voor bepaalde personen erg belangrijk" :haha:
Luc
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Marco »

luc schreef: Mogelijk opties die zo even in mij opkomen:
  • kalmthouthse heide (natuur, heide en wat water)
    Gecombineerde Lillo-Doel (Urban Klassiek vestingstadje) alleen als de pond vaart
    Bergen op Zoom (Stads wandeling) is misschien ook wel wat om een keer te doen.
    Willemstad (stadswandeling) ook leuk oud stadje
    Of weer gewoon stad Antwerpen
    Heb laatst foto's gezien van iemand gemaakt in het verdronken land van Saaftingen is ook best interessant om een keer met een club te doen je gaat dan samen met een gids het gebied in wel vermoeiend maar dat kan een hele dag door Antwerpen strompelen ook zijn...
    Yerseke (mossel en oester teelt aan de Oosterschelde) is best wel wat te zien daar en je kunt er ook goed eten "is voor bepaalde personen erg belangrijk" :haha:


    Luc
Is er in Doel nog steeds voldoende te zien, ik bedoel inpandig ?

Count me in voor een aantal van deze onderwerpen in het zuidwesten.

groeten,
Marco
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

Gino
In memoriam ♰
Berichten: 807
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 11:03
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Locatie: Kapellebrug
Contacteer:

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Gino »

Hé Luc,

Bergen op Zoom hebben we nog nooit gedaan eigenlijk.
Zelfde geld voor Willemstad.
En Yerseke is ook heel leuk inderdaad, opties genoeg lijkt mij.

Ik ben vanmiddag nog door Doel gereden met de motor maar daar is niet veel meer te zien eigenlijk.

Groeten
Groeten, Gino

Every man dies, not every man really lives!!!! (William Wallace)

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Gobert »

Da's wel een leuke gedachte.
Gobert - La passione passa dal cuore

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Jolanda »

Hoi luitjes,

BoZoom is inderdaad een mooie vestingstad. Wat in ieder geval leuk zou zijn dan is het beklimmen van de Peperbus, van daaruit heb je een mooi uitzicht over de gehele omgeving. Markiezenhof bezoeken is natuurlijk ook een must, dan moet er wel een dag uitgekozen zijn waarop er weinig getrouwd wordt. Het is nl. een zeer druk bezochte lokatie voor trouwreportages.

Adres om te lunchen is dan ook al meteen in orde. Het feit is dat we onlangs een nieuw kantoorpand in BoZ hebben aangekocht waar we op korte termijn hopen te starten. Er is daar een keuken met allerlei faciliteiten, dus lunch kan daar goed(koop) geregeld worden, zo ook (gratis) parkeren.

Het zou misschien een idee zijn om een en ander uit te voeren in het AAA-seizoen (Ansjovis - Aardbeien - Asperges). Dan zou een bezoek aan de weervisserij (of zelfs meevaren op zo'n boot) leuk zijn.

In combinatie met Willemstad zou dat goed te doen zijn. Ik houd wel contact met Luc als het zover is.

Nog een ander idee: mee met de boot op kreeftentocht en daarna op 'ouderwetse' visserswijze de kreeft koken en oppeuzelen. Moet dan wel in het kreeftenseizoen.....

Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Topic Starter
luc
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 16:40

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door luc »

Ik hoor uit verschillende richtingen dat zoals Gino ook al aangeeft Doel een afgelopen of aflopende zaak is wat fotografie betreft ik moet helaas bekennen dat ik er al lang niet meer ben geweest.

Jolanda ik stel voor dat we binnen kort een nieuw draadje openen om daar even van gedachten te wisselen gefeliciteerd met jullie nieuwe kantoor dat zou heel tof zijn als we daar gebruik van mogen maken.

Luc.

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Feisol CB-50DC Ballhead

Bericht door Jolanda »

Goed idee Luc.

Overigens had ik gisteren nog een oud-collega van jou hier binnen.........

Zijn commentaar over jou: 'die gozer weet écht alles!'

:lol:
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......
Plaats reactie

Terug naar “Statieven en zo”