Geotagger


veneboer
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 14:09
Favoriete camera merk: Sony Nex
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Nederland

Re: Geotagger

Bericht door veneboer »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik vind het wel handig dat je met de juiste programma’s direct kunt zien waar ze gemaakt zijn. Van het zomer in Schotland was het handig om terug te zoeken. Bovendien weet ik niet of over een aantal jaren mijn fotografisch geheugen nog steeds zo goed is dat ik weet waar ze gemaakt zijn. En mijn kinderen kunnen in de toekomst zo ook nog terugvinden waar de foto’s gemaakt zijn. In Flickr kun je bijvoorbeeld via een kaartje zien waar ie gemaakt is. Ik vind het in ieder geval in sommige situaties leuk. Of het altijd nuttig is, is natuurlijk een hele discussie over te voeren. Ook niet iedereen heeft hier allemaal een D3S nodig. Toch kan een D3S heel leuk zijn :tevreden:

Zou me niet verbazen wanneer in de toekomst GPS een standaard feature word op SLR. Dat is typisch zoiets wat niet echt heel erg nodig is maar wat een fabrikant wel kan gebruiken als verkoopargument.
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Geotagger

Bericht door Daniël »

Klopt ook.

Ik vind het ook als een leuk iets dat ik het terug kan vinden.

Zoals Duitsland en Oostenrijk plekken terug vinden in Earth of Maps is erg leuk.

Maar denk niet dat het standaard gaat worden.
Er was een compact meen ik met een ingebouwde GPS.
Nu weet ik niet of de verkoop zo'n succes was.
Denk dat het losse verkoop meer oplevert.
Maar dan moet Nikon natuurlijk wel hopen dat het van Nikon zelf is.

Is die Phottix GEO dan niks?
Volgens mij gelijk aan die van Nikon

veneboer
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 14:09
Favoriete camera merk: Sony Nex
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Nederland

Re: Geotagger

Bericht door veneboer »

Wanneer het in een compact niet succesvol is wil dit toch niet zeggen dat het bij een SLR niet succesvol kan zijn. Goed voorbeeld is denk ik de Ipad. Microsoft heeft al jaren geleden de tablet bedacht maar dit werd geen succes. Apple verbeterde het concept en het is nu de verkoophit na de Iphone en Ipod. (Apple vind zich zelf altijd zo origineel) Ik denk dat de onderdelen qua formaat niet zo veel voorstellen (past ook in een telefoon) en dat het relatief simpel geïntegreerd kan worden. Wanneer je het dan ook nog simpel aan of uit kunt zetten ben je al klaar. Tot voor kort was GPS een extra waar je voor moet betalen wanneer je een PDA of smartphone kocht. Tegenwoordig stelt Google het zelfs verplicht als eis aan hardware om Android te mogen gebruiken. Ik hoef trouwens geen nieuwe GPS unit. Heb er een van Di-GPS waar ik verder tevreden mee ben maar dit leek me wel aantrekkelijk klein maar de nadelen zijn evident.

Topic Starter
Riemke
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 18:17
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Geotagger

Bericht door Riemke »

Standaard inbouwen moet toch mogelijk zijn denk ik. De HTC Desire mobiele telefoon van mijn partner heeft zo'n ingebouwde geotagger. :): Kwestie van tijd !

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Geotagger

Bericht door mikemix »

veneboer schreef:Goed voorbeeld is denk ik de Ipad. Microsoft heeft al jaren geleden de tablet bedacht maar dit werd geen succes. Apple verbeterde het concept en het is nu de verkoophit na de Iphone en Ipod. (Apple vind zich zelf altijd zo origineel) .

Flauw.
Van wie had Microsoft dit nagemaakt denk je ?
Waarom zijn die Apple producten een hit ? Wellicht goed doordacht maar vooral bruikbaar ?
We schrijven: 1993.....
Afbeelding

Linkje met de historie:
https://www.msu.edu/~luckie/newtgal.htm

Robin
Berichten: 1934
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 11:33
Favoriete camera merk: lichtbox
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Geotagger

Bericht door Robin »

Riemke schreef:Standaard inbouwen moet toch mogelijk zijn denk ik. De HTC Desire mobiele telefoon van mijn partner heeft zo'n ingebouwde geotagger. :): Kwestie van tijd !
Dat denk ik ook, zelf vind ik het in nog niet een meerwaarde hebben maar dat is mijn mening.
Robin's Flickrstream

Bad Sound Kills Good Music

veneboer
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 14:09
Favoriete camera merk: Sony Nex
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Nederland

Re: Geotagger

Bericht door veneboer »

Was geen aanval op Apple hoor...

Volgens mij waren zowel Apple als Microsoft niet de eerste ... http://www.ehow.com/facts_5813990_inven ... t-pc_.html

Om nu toch nog ff of-topic te gaan: Apple en het Stockholm Syndroom ;)

Alle gekheid op een stokje. Ben het met je eens dat Apple wel de eerste is geweest die het concept goed bruikbaar en vooral ook gebruiksvriendelijk heeft gemaakt. Daar schieten ze bij MS nog wel eens de plank mis.
Gebruikersavatar

Daniël
Berichten: 3356
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 16:17
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Thuis

Re: Geotagger

Bericht door Daniël »

Gisteren een docu gezien over alle nieuwe dingen zoals Facebook, Twitter, Flickr, LinkedIN, enz.
Als je er niet aan mee doet val je volledig buiten de maatschappij.
Doe je wel mee heb je geen anonimiteit meer.

Nu zit ik zelf bij Flickr en LinkedIN dus ik zit voor de helft goed :lol:

veneboer
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 25 aug 2010, 14:09
Favoriete camera merk: Sony Nex
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Nederland

Re: Geotagger

Bericht door veneboer »

Afbeelding

Afbeelding

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Geotagger

Bericht door mikemix »

Knap hè, zulks moois en dan gewoon al weten wat je in 2014 voor kleren draagt.....
Geing, maar weer on-topic svp
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Geotagger

Bericht door Marco »

Respect voor die man, lachend zijn zakken vullend en die van de aandeelhouders.
En gewoon lekker in je kloffie blijven lopen !!

En wat het bedrijf en de producten betreft; laten we het er even over eens zijn dat men daar het hoofdstuk marketing volledig begrepen heeft.

Ging het hier niet over Geotaggers ? ;)
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...
Plaats reactie

Terug naar “Toebehoren en accessoires”