PocketWizard

Brengt verlichting
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic Starter
QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

PocketWizard

Bericht door QWERTY »

Goedenmiddag!

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met "flash triggers" van het merk PocketWizard?

In mijn geval overweeg ik de aanschaf van:

1x MiniTT1 + 1x AC3 Zone Controller + 2x FlexTT5

Ik wil deze transmitter / controller / transceivers gebruiken in combinatie met een Canon EOS 1D Mark IV en 2 stuks Speedlite flitsers - type 580 EX II.
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz

ALE
Berichten: 407
Lid geworden op: wo 21 okt 2009, 16:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: PocketWizard

Bericht door ALE »

Zijn kleine wonderapparaatje Harrie, echt super te noemen. Ik heb een stel van die Flex TT5 , een mini TT1 en de AC-3. Let wel op dat je er bij Canon de AC7 RF Shield bijkoopt per Flex TT5 anders haal je niet de gewenste afstand. De flitsers van Canon hebben veel last dan de radiostraling. Mocht je gebruik maken van een Sekonic lichtmeter die uitgerust is met een PW radio trigger heb je een klein kunstje nodig om de zaak aan het werken te krijgen. Dat ligt meer aan Sekonic dan aan PW.

Resume, indien je het je kan permiteren, niet meer over nadenken en aanschaffen. Radio signalen hebben veel meer voordelen dan infra rood. Ik heb hier zelfs mijn SU-800 van Nikon voor verkocht, en dat wil wat zeggen.
Suc6,


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters | Mono- & Tripod
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: PocketWizard

Bericht door Arend-ho »

waar wacht je nog op ;-)
sluit mij zo bij Arthur aan.
Omwille van de prijs en dat ik met elinchrom skyports schiet heb ik ze niet zelf
anders was het een no brainer.

Arend
Gebruikersavatar

Topic Starter
QWERTY
Berichten: 1322
Lid geworden op: do 25 mar 2010, 01:13
Favoriete camera merk: Sony A7Mk3
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: 51o54’ N / 4o34’ O

Re: PocketWizard

Bericht door QWERTY »

Arthur / Arend,

Dank voor jullie reacties ..... dit zijn de antwoorden / adviezen waar ik naar op zoek ben!

@Arthur - speciaal de tip om de AC7 RF shields er bij aan te schaffen :duimop: .

Ga ze binnenkort bestellen.

Groet,

Harrie
Hou je veilig,

Harrie "H" Gerritz
Plaats reactie

Terug naar “Flitsers en andere licht”