Nikon D700 en iPad2


Topic Starter
evertalkmaar
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 20:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Nikon D700 en iPad2

Bericht door evertalkmaar »

Heb vandaag ontdekt (zal wel niet de eerste zijn) dat als je de D700 koppelt middels de USBadapter je opnamen direkt worden weggeschreven naar de iPad.
Normaliter gebruik ik daarvoor de MacBook en CameraControl. Het kan nu op de ipad die zowiezo lichter is.
Werkt overigens niet i.c.m. mijn LumixHS20. Ben benieuwd of het ook werkt met b.v. Canon. Wie wil dit even uittesten?

rick t
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 01:16
Favoriete camera merk: Canon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Nikon D700 en iPad2

Bericht door rick t »

Waarom zou er verschil in zijn?

Ik heb de eerste versie van de Ipad, Zowel mijn Canon 50D als de digitale camera's (Sony en Canon) van mijn familie werken gewoon. snel en efficiënt.
Raw bstanden kan ik rechtstreeks bewerken op mijn ipad om ze vervolgens later direct door te sturen naar mijn mac iphone of direct online te zetten op bv facebook.
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Arend-ho »

Zoals rick al schrijft werkt dit voor de meeste camera's
Raw bewerking op een ipad zie ik niet zo zitten.
Leuk voor een snelle beoordeling is het zeker. Bladeren en zoomen gaat prima en een groter beeld dan op je cam.

Jammer dat de D700 niet werkt met het direct draadloos doorschieten naar je ipad.

Succes er mee evert !

Arend

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Nikon D700 en iPad2

Bericht door Jolanda »

Ik heb het met een verouderde Sony cybershot in de vakantie geprobeerd en dat lukte me niet. Ik had toen ook wat problemen tijdens het overzetten van Raw-bestanden van de D700 (dus niet tijdens het fotograferen). Nou waren het er ook een heleboel en later begon de Ipad weer waar hij was gestopt. Ik zal de Sony nog eens aankoppelen en kijken wat hij doet.

Jolanda

bericht aangepast. Ik dacht dat Evert en Arend elkaar tegenspraken. Was niet zo.Evert sprak over bedraad en Arend over draadloos.
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

Topic Starter
evertalkmaar
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 20:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re:

Bericht door evertalkmaar »

Arend-ho schreef:Zoals rick al schrijft werkt dit voor de meeste camera's
Raw bewerking op een ipad zie ik niet zo zitten.
Leuk voor een snelle beoordeling is het zeker. Bladeren en zoomen gaat prima en een groter beeld dan op je cam.

Jammer dat de D700 niet werkt met het direct draadloos doorschieten naar je ipad.

Arend
Het is ook niet de bedoeling om foto's te gaan bewerken op de iPad.
Inderdaad voor het beoordelen en de client is altijd nieuwsgierig naar het resultaat.

Jolanda
Berichten: 1143
Lid geworden op: vr 24 jul 2009, 16:11
Favoriete camera merk: Nikon 1
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het gezellige Zuiden des lands

Re: Nikon D700 en iPad2

Bericht door Jolanda »

Opnieuw gecheckt: Mijn Sony Cybershot uit 2003 pakt hij na even wachten wel. Hij geeft wel wat foutmeldingen maar ik ben erachter dat dat komt door de diverse filmpjes die er opstaan. Die kan de Ipad niet verwerken. Dus het lukt wel.

Jolanda
Zoek altijd nog vriendjes voor op Facebook......

rjmulder
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 13 okt 2010, 22:52
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: In het mooiste dorp van Twente :)
Contacteer:

Nikon D700 en iPad2

Bericht door rjmulder »

Worden de foto's dan alleen op de iPad opgeslagen of zijn er ook andere mogelijkheden?
Nikon camera's | Glas in kokers | Onweer in doosjes | Beetje Manfrotto spul | Tassen van LowePro

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nikon D700 en iPad2

Bericht door Renik »

De iPad slaat het raw bestand op maar laat een jpg preview zien. Wanneer je vervolgens de iPad aan de Mac koppelt stuurt deze de complete raw bestanden naar bijvoorbeeld Aperture 3. Wat me overigens opvalt is dat de bestanden niet even groot weergegeven worden op de iPad. Als ik bijvoorbeeld m'n 16GB kaartje volschiet en overzet is dit minder dan 16GB in het geheugen van de iPad. Vervolgens in AP3 zijn het wel weer de exacte bestanden als wanneer je ze rechttstreeks vanuit de camera zou inladen (persoonlijk getest).

Tussendoor bewerken op de iPad kan en wordt met enkele apps gedaan maar je bewerkt dan wel een jpg preview (als je raw ingeladen hebt)... Zelf verder geen ervaring mee daar ik het alleen als opslag gebruik...

Renik
Berichten: 635
Lid geworden op: ma 19 apr 2010, 23:18
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nikon D700 en iPad2

Bericht door Renik »

Jolanda schreef:Ik had toen ook wat problemen tijdens het overzetten van Raw-bestanden van de D700 (dus niet tijdens het fotograferen). Nou waren het er ook een heleboel en later begon de Ipad weer waar hij was gestopt.
Als je veel en grote (14 bits) raw bestanden wilt gaan inladen (van de D700) kan het idd een poosje duren voordat hij alles laat zien en je kunt beginnen met laden. Dit komt omdat hij van elk raw bestand eerst de jpg preview moet aanmaken. Gewoon aansluiten en "even" wachten, het lijkt alsof het niet wil maar heb eigenlijk nog nooit problemen ondervonden met overzetten...

Topic Starter
evertalkmaar
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 20:16
Bewerk mijn foto's: Ja

Re: Nikon D700 en iPad2

Bericht door evertalkmaar »

Ga vrijdag tijdens de laatste Alkmaarse Kaasmarkt uitproberen hoe snel het lukt om een gemaakte (belangrijke) opname te mailen naar de redaktie m.b.v. de iPad.
Is verder niet echt van belang, maar wil het gewoon even uittesten. Deze laatste markt van dit seizoen zal het hopelijk fotografisch mooi weer zijn zonder al te fel zonlicht.
Plaats reactie

Terug naar “Tablets”