Pluim voor Apple


joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: Pluim voor Apple

Bericht door joepert »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Absoluut mee eens dat positieve verhalen ook verteld moeten worden! En hoe dan ook coulant dat zelfs na drie jaar zonder kosten dit probleem wordt verholpen. Waarmee de verhalen van sommigen dat je zonder AppleCare als het ware aan je lot bent overgelaten ook meteen van tafel kunnen.

Het kan inderdaad ook anders. Ik heb hier een Samsung PVR (harddisk-recorder en digitale TV-tuner) waarin ook een bekend probleem zat met een of ander lullig condensatortje dat zich pas na een jaar of wat openbaarde. Dat kon 'onder coulance' gerepareerd..... tegen betaling (!) van een gereduceerd tarief en of je zelf de verzendkosten maar voor je rekening wil nemen. Uiteindelijk was ik goedkoper uit met iemand via ebay. Het condensatortje kostte geloof ik 1,25.

@Arend: er is op de tweakers site een eindeloze thread over die iMacs. Wel geestig om te zien dat mensen daar, net als sommige pixelpeepers, hun uiterste best gaan zitten doen om onvolkomendheden te vinden die ze uit zich zelf niet waarnemen. Blijft een feit dat naast het moederbord ook mijn beeldscherm is vervangen omdat dat daar onderin een gelig waasje in zat. Ik stoorde me er niet zo aan, maar toen-ie toch vanwege dat moederbord terugmoest, mochten ze dat ook even voor me oplossen. Wat ze ook prima hebben gedaan. Ook daarvoor geldt denk ik dat de kosten worden doorberekend aan de externe die de beeldschermen levert. Ik heb trouwens wel A-C.
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Pluim voor Apple

Bericht door Arend-ho »

luc schreef:
De logica er achter is dus ook weer best wel arrogant te noemen. Als het logic board zelf stuk gaat (Apple onderdeel) dan mag je de reparatie zelf bekostigen maar als het aan de GPU ligt worden de kosten deels bij Nvidia neer gelegd en word het gewoon opgelost.

Luc
nou netjes Luc...het mag inderdaad wel vermeld worden. !
dat lijkt het verhaal van de D70 wel met zijn lichtmeet sensor [ meen ik ] dat was ook van een derde partij die de kosten kon vergoeden aan nikon.

@joepert....pixelpeepen vind ik overdreven....maar bij lichtere achtergronden loopt er een dubbele donkere streep door het beeld. en iets gelig is het inderdaad.
ik merk wel wat ik krijg...apple care plan koop ik tzt er nog bij...kan nooit geen kwaad....er valt zo weinig zelf te sleutelen aan de schermen :roll:

Arend

joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: Pluim voor Apple

Bericht door joepert »

Ik verwachtte ook niet dat jij had gepixelpeept (leuk scrabble-woord...), maar doordat sommige mensen echte klachten hebben, gaan anderen er naar op zoek. Net als met een 24-70mm objectief bijvoorbeeld :mrgreen: .
Apple care schijn je aanzienlijk goedkoper via eBay te kunnen kopen. Hoe legitiem dat is weet ik niet. Maar het is maar dat je-t-weet. ;)
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Pluim voor Apple

Bericht door Arend-ho »

thanks voor de tip...wil wel even kijken hoe dat werkt :D
gelijk even besteld....laat het je wel weten als je het wilt weten ?

Arend...loves the 24-70

joepert
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 22:06

Re: Pluim voor Apple

Bericht door joepert »

Arend-ho schreef:thanks voor de tip...wil wel even kijken hoe dat werkt :D
gelijk even besteld....laat het je wel weten als je het wilt weten ?

Arend...loves the 24-70
Voor m'n huidige iMac ben ik al voorzien, mocht ik opnieuw in mac investeren, meld ik me wel ff...
Joep...blut na aanschaf sieraad voor verjaardag echtngenote...
Plaats reactie

Terug naar “Apple/Mac”