hoeveelheid ram voor win pc


pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: hoeveelheid ram voor win pc

Bericht door pbreev »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hoi Peter,

Ik maak gebruik van een http://ark.intel.com/nl/products/38512/ ... 33-MHz-FSB .

Is al een oudje maar heb even niet meer. Dank zij een collega heb ik hem kunnen upgraden naar 8GB ipv 4GB maar vond het verschil teleurstellend bij mijn gebruik. Vandaar mijn opmerking. Maar ik bewerk dan ook niet meerdere foto's in Photoshop zoals René. OK, zoals gezegd 6GB bij het samenvoegen van panorama's in Photoshop maar meer ook niet. Hierbij is geduld een schone zaak ...

Verder nog wat performance issues http://feedback.photoshop.com/photoshop ... e_resolved die kunnen helpen.

Verder kan een aparte scratch disk helpen voor jou op je oude PC .. En mogelijk een grotere Cache voor LR.

Nou Ja kiek moar of het helpt ... bij mijn oud beestje was het ook tweaken en tunen ..
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"

Topic Starter
strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: hoeveelheid ram voor win pc

Bericht door strangeartefact »

Hoi Patrick.

Dank voor de toelichting.
Ik verwachtte idd dat een ram upgrade alleen de truuk niet is, vandaar maar een hele upgrade.
Veel van wat je me tipt was al geprobeerd maar brengt vrij weinig echt resultaat, daarbij zit mijn vriendin te springen om een upgrade van haar huidige(mijn pc voor degene die ik nu gebruik)pc, AMD 64 3000 met 1gb ram ;)
Swapfile naar andere schijf etc al getest, maar je merkt er weinig van in de praktijk, nu is mijn pc ook wel slag minder dan die van jou kwa specs.

Ik zit gewoon aan de max nu en dat betekend investeren.

Dank!
Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: hoeveelheid ram voor win pc

Bericht door pbreev »

Als je het zo stelt ... YEP !

:grijns: :grijns:

iets nieuws :heilig:

De jaren gaan tellen voor zulke oude bakkies... ik geloof ook niet lang meer te hebben ook al gaat het nog...
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Gebruikersavatar

Cyrus
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 01 apr 2011, 22:20
Favoriete camera merk: Sony - Olympus
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: NH
Contacteer:

Re: hoeveelheid ram voor win pc

Bericht door Cyrus »

pbreev schreef:De jaren gaan tellen voor zulke oude bakkies... ik geloof ook niet lang meer te hebben ook al gaat het nog...
Linux er op en ze kunnen nog een flink aantal jaren prima mee, zeker voor een beetje surfen en wat office-werk. Als je met GIMP overweg kan, is zelfs fotobewerking nog prima te doen. Windows vréét gewoon resources, waardoor je steeds zwaardere hardware nodig hebt. Dat lijkt bij elke nieuwe versie steeds erger te worden. Linux en Mac OS X zijn wat dat betreft een stuk "vriendelijker".
Groeten,
Edwin

flickr
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: hoeveelheid ram voor win pc

Bericht door Kroontje »

;) nooit verkeerd.Linux draaien.
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje

pbreev
Berichten: 451
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 15:31
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: hoeveelheid ram voor win pc

Bericht door pbreev »

Voor mij geen pinguins ... Een te grote leercurve wat mij betreft, dan nog liever de leercurve van een apple... Voorals nog moet ik het doen met een resource sleurpende windoos 7 ... Net als Peter... Komt wel goed
Groet Patrick.

"Er zijn twee mensen nodig om een foto mooi te vinden. Eén die hem maakt en één die hem bekijkt !"
Gebruikersavatar

Kroontje
ex-LC'er
Berichten: 2721
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 20:01
Favoriete camera merk: Nikon
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: hoeveelheid ram voor win pc

Bericht door Kroontje »

Ik ga as maandag een i7 erin zetten. Ik had als de gig verdubbeld naar 16. Ben reuze benieuwd wat dat gaat doen ;)
De Nikon Z9 heeft me laatste elastiekje laten klappen...’t Beest iamKroontje
Plaats reactie

Terug naar “PC”