Nieuwe PC


yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Nieuwe PC

Bericht door yoyo »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

mikemix schreef:
yoyo schreef: EIZO ColorEdge CG243W
Mooi scherm met goede specs, bevalt deze goed ?
Jep. Heel tevreden. Benaderd op veel punten een CRT en is op andere punten zelfs beter dan een CRT.
Ik ben ook lang aan het zoeken geweest. Ik heb ook gekeken naar de HP's, Dell's en NEC's met IPS panelen. Maar dit is het goedkoopste scherm waarmee je pas tevreden zult zijn.
De alternatieven hebben allemaal wel iets waar je mee zult moeten leren leven.

Hopelijk breekt OLED snel door zodat we alle nadelen van de huidige generatie schermen snel kwijt zijn.
Maar dan moet de prijs wel eerst dalen...
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe PC

Bericht door Skippy »

Citaat uit de conclusie

"Conclusie
Zoals ik in de samenvatting al zei is dit scherm echt een aanrader. Door de grote diversiteit aan inputs, het hebben van een OSD en vooral de prijs zorgen ervoor dat deze monitor zich onderscheidt van vergelijkbare monitoren. Het is misschien niet het beste scherm, maar het is alsnog een erg goed scherm en de featureset en prijs maken het tot een prima aankoop.

Eigenlijk is het scherm voor iedereen geschikt, behalve de echte kleurpurist, de homogeniteit van het scherm kan namelijk wel beter. Voor kleur heb ik dit niet zelf kunnen testen, maar de helderheid wel en daar zag je toch ook nog wel afwijkingen van -7% t/m +4%.

Ondanks de minder goede homogeniteit is de kleurechtheid alsnog erg goed te noemen, waardoor een amateur of semi-pro fotograaf waarschijnlijk nog wel met die scherm kan werken."


Het kan dus beter (altijd toch?) maar voor de prijs en de doelgroep een goede keuze. De Eizo waar Yoyo mee werkt (mooi scherm!) zal ongetwijfeld beter zijn, maar ook meer dan 2x zo duur als de Dell U2711.
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nieuwe PC

Bericht door remoss »

mikemix schreef:Hoe ga je je beelden laden, via een losse cardreader ?
Welke en wat wordt de keuze daarin ?
Ja dat zal een losse worden. USB3 ondersteuning zit op het moederboord dus ga zoeken naar een USB3 reader.

Yep Luc, ik had het gelezen, dank!

Denk dat ik vooralsnog ga avonturen met de ingebouwde grafische mogelijkheden van het Asus moederbord. Die ondersteunt in ieder geval via displayport de benodigde resolutie. Kom ik snelheid te kort dan kan ik altijd nog uitbreiden.
De grafische kaarten met displayport zijn niet echt goedkoop. Een afweging zou nog kunnen zijn om de i7 processor te vervangen door een i5, dat scheelt iets aan rekenkracht, en dan de vrijgekomen euros aan een grafische kaart besteden, wat dan weer iets wint aan rekenkracht. Vraag me af wat meer oplevert: een i7 met de onboard grafische chip of een i5 met een aparte grafische kaart

Het budget is niet oneindig en qua beeldscherm is de prijs van de Dell wel het max ben ik bang.
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

Skippy
Berichten: 6556
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:41
Favoriete camera merk: Het is maar een doosje
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe PC

Bericht door Skippy »

Ik zou gaan voor de i7, als je nu voor een i5 kiest heb je bij de zandloper bij een NX2-bewerking altijd een gevoel van "had ik maar die i7 ..."
Een grafische kaart kun je altijd nog voor je verjaardag ofzo vragen ;)
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nieuwe PC

Bericht door remoss »

Ik heb nog wat gekeken naar de onboard video prestaties maar die zijn op zich helemaal niet zo heel gek. Op youtube staat een berg filmpjes met de prestaties Intel HD 4000 welke de i7 aan boord heeft. Bij extreme 3D spellen met alle toeters en bellen aan wordt het wel wat zeuren maar voor hetgeen wat ik ermee van plan ben (geen spelletjes dus) ga ik het toch avonturen.

Wat kan een mens bezig zijn met dit spul hè ;)
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Nieuwe PC

Bericht door strangeartefact »

remoss schreef:
Wat kan een mens bezig zijn met dit spul hè ;)
Wel erg leuk bezig zijn :)
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nieuwe PC

Bericht door remoss »

Zeker weten. Kogel door de kerk geschoten, besteld zoals in de eerste post staat (aangepast). Valt iets boven het budget maar dat moest maar ;) Voeding had nog een stapje minder gekund, maar scheelde ong. €20. Dit is wel prettig mocht er toch nog een heftige grafische kaart in komen of andere toeters en bellen :)

Ik denk dat het verlichte draadloze toetsenbord ook wel erg prettig is:

Afbeelding
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

strangeartefact
Berichten: 4161
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 09:31
Favoriete camera merk: Niet meer merk gebonden
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Nieuwe PC

Bericht door strangeartefact »

Nou congrats, systeem om jaloers op te zijn Rene!
Ik doe het met een core2duo e6600 die overclocked is naar 3gh met 4gb ram en een ati 4870.......
Ach het werkt!

Laat je hem gebouwd afleveren?

Peter
https://peterzeedijk.myportfolio.com/
-Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid-
Gebruikersavatar

Topic Starter
remoss
Berichten: 9123
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 13:55
Favoriete camera merk: Mavica
Bewerk mijn foto's: Ja
Contacteer:

Re: Nieuwe PC

Bericht door remoss »

Thx Peter, ja de kast en ingrediënten wordt geassembleerd en getest afgeleverd. Alternate.nl heeft een prachtige online systeembuilder (http://www.alternate.nl/html/configurat ... /page.html).
Het beeldscherm komt weer bij een andere zaak vandaan want dat scheelde nogal (leve tweakers pricewatch). De nas met schijven weer bij een ander ivm niet op voorraad zijn.
Met jouw systeem is het ook wel goed werken nog toch?
Hoe ouder ik word, des te beter ik was

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nieuwe PC

Bericht door mikemix »

René, wens je vast veel plezier met je nieuwe systeem.
Ik kom deze zeker een keer bewonderen.
Gebruikersavatar

Arend-ho
Berichten: 1437
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 14:57
Favoriete camera merk: Nokin - Opuslym
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nieuwe PC

Bericht door Arend-ho »

gefeliciteerd ! mooi man ! ook ik kom wel is een keer langs om ff te spieken. ( wordt sowieso erg hoog tijd )
ben het wel met yoyo eens dat een displaypoort aan te raden is.
ook ik maak gebruik van een eizo GG243W...echt zo'n ideaal scherm. elke dag nog blij mee als ik er achter kruip !
zat de display poort er nu op bij je ?

gr. Arend
Plaats reactie

Terug naar “PC”