Nikon D3x of Leica M9

Voor wie wat meer wil

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door Gobert »

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

yoyo schreef:Ik zie sowieso niet wat een pro-sumer met 24MP moet...
Je hebt veel meer aan een D3s in die prijsrange.


Ik kan niets met dit soort redeneringen en gelukkig zijn er prosumers, w.o. Gobert die er anders over denken.

Ik krijg dat soort opmerkingen best vaak naar m'n hoofd, en ik kan er niets mee.
Enkele voorbeelden:
- "wat moet jij nu met zo'n snelle auto, je mag toch niet harder dan 120". Gobert denkt: saaie sukkel!
- "wat moet jij nu met twee camera's, eentje is toch genoeg". Gobert denkt: waar bemoei je je mee?
- "wat moet jij nu met dat dure gereedschap, dat van de gamma is net zo goed". Gobert denkt: het zal allemaal wel, hij weet niet beter.
- "wat moet jij nu met een dure Epson fotoprinter, bij de Hema kost een afdruk enkele duppies". Gobert denkt: weer iemand die het niet begrijpt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kern van het verhaal is dat Gobert doet waar hij zich goed bij voelt en lak heeft aan de mening van de rest van de mensheid.
En als Gobert een 24,5 MP camera wil kopen dan koopt Gobert die 24,5 MP camera. En waarom? Omdat Gobert het leuk vindt.
Gobert - La passione passa dal cuore
Gebruikersavatar

Marco
In memoriam ♰
Berichten: 3143
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 23:04
Favoriete camera merk: telkens iets anders
Bewerk mijn foto's: Nee
Contacteer:

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door Marco »

Merkwaardig blad van die japanner, creatief photoshop werk of toch.....

Ik zie een D95, D700x, AF-S 18-50 (wat moet je ermee), maar ook een AF-S VR 80-400mm F/3.5 - 5.6G en een AF-S 85mm f/1.8G. De laatste 2 met een gouden N erop... :denk:
flickr

Dragging heavy cameras is so uncool...

yoyo
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 11:34
Favoriete camera merk: Nikon and LEICA
Bewerk mijn foto's: Nee
Locatie: Somewhere in the middle

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door yoyo »

Gobert schreef:
yoyo schreef:Ik zie sowieso niet wat een pro-sumer met 24MP moet...
Je hebt veel meer aan een D3s in die prijsrange.


Ik kan niets met dit soort redeneringen en gelukkig zijn er prosumers, w.o. Gobert die er anders over denken.

Ik krijg dat soort opmerkingen best vaak naar m'n hoofd, en ik kan er niets mee.
Enkele voorbeelden:
- "wat moet jij nu met zo'n snelle auto, je mag toch niet harder dan 120". Gobert denkt: saaie sukkel!
- "wat moet jij nu met twee camera's, eentje is toch genoeg". Gobert denkt: waar bemoei je je mee?
- "wat moet jij nu met dat dure gereedschap, dat van de gamma is net zo goed". Gobert denkt: het zal allemaal wel, hij weet niet beter.
- "wat moet jij nu met een dure Epson fotoprinter, bij de Hema kost een afdruk enkele duppies". Gobert denkt: weer iemand die het niet begrijpt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kern van het verhaal is dat Gobert doet waar hij zich goed bij voelt en lak heeft aan de mening van de rest van de mensheid.
En als Gobert een 24,5 MP camera wil kopen dan koopt Gobert die 24,5 MP camera. En waarom? Omdat Gobert het leuk vindt.
Waarom dan geen D3X..?
Ik overdrijf altijd graag een beetje... :schamen:
Quote of the Day : Nikon and Canon came to a similar conclusion: Amateurs need more pixels, pros probably don't. - Thom Hogan

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door Gobert »

yoyo schreef:
Gobert schreef:
yoyo schreef:Ik zie sowieso niet wat een pro-sumer met 24MP moet...
Je hebt veel meer aan een D3s in die prijsrange.


Ik kan niets met dit soort redeneringen en gelukkig zijn er prosumers, w.o. Gobert die er anders over denken.

Ik krijg dat soort opmerkingen best vaak naar m'n hoofd, en ik kan er niets mee.
Enkele voorbeelden:
- "wat moet jij nu met zo'n snelle auto, je mag toch niet harder dan 120". Gobert denkt: saaie sukkel!
- "wat moet jij nu met twee camera's, eentje is toch genoeg". Gobert denkt: waar bemoei je je mee?
- "wat moet jij nu met dat dure gereedschap, dat van de gamma is net zo goed". Gobert denkt: het zal allemaal wel, hij weet niet beter.
- "wat moet jij nu met een dure Epson fotoprinter, bij de Hema kost een afdruk enkele duppies". Gobert denkt: weer iemand die het niet begrijpt.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kern van het verhaal is dat Gobert doet waar hij zich goed bij voelt en lak heeft aan de mening van de rest van de mensheid.
En als Gobert een 24,5 MP camera wil kopen dan koopt Gobert die 24,5 MP camera. En waarom? Omdat Gobert het leuk vindt.
Waarom dan geen D3X..?




En ik zal er op toezien dat jij nooit meer vraagt naar de mening van anderen...
Gefundeerde meningen worden op prijs gesteld, niet van dat soort loze kreten waar ik niets mee kan.
Gobert - La passione passa dal cuore

michel
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:24
Favoriete camera merk: Nikon
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door michel »

Marco schreef:Merkwaardig blad van die japanner, creatief photoshop werk of toch.....

Ik zie een D95, D700x, AF-S 18-50 (wat moet je ermee), maar ook een AF-S VR 80-400mm F/3.5 - 5.6G en een AF-S 85mm f/1.8G. De laatste 2 met een gouden N erop... :denk:

Die AFS 80-400VR zie ik wel zitten :D

Gr. Michel
Zoekende naar goede Telezoom van Nikon (AFS80-400VRII?)

Topic Starter
a90
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 23 aug 2009, 21:49
Favoriete camera merk: Vtech

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door a90 »

Gobert schreef:Gefundeerde meningen worden op prijs gesteld, niet van dat soort loze kreten waar ik niets mee kan.
Gefundeerde mening van A90;

Koop een D3s omdat die dingen beter doet dan de D3 of de D700
Koop een D3x omdat die dingen kan die je nu nog helemaal niet kunt, laat staat beter dan nu.
"All these idiots are worried about going green, worry more about having green"

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door Gobert »

a90 schreef:
Gobert schreef:Gefundeerde meningen worden op prijs gesteld, niet van dat soort loze kreten waar ik niets mee kan.
Gefundeerde mening van A90;

Koop een D3s omdat die dingen beter doet dan de D3 of de D700
Koop een D3x omdat die dingen kan die je nu nog helemaal niet kunt, laat staat beter dan nu.


hihi, leuk geformuleerd
Gobert - La passione passa dal cuore

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door mikemix »

Gobert schreef:En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kern van het verhaal is dat Gobert doet waar hij zich goed bij voelt en lak heeft aan de mening van de rest van de mensheid.
En als Gobert een 24,5 MP camera wil kopen dan koopt Gobert die 24,5 MP camera. En waarom? Omdat Gobert het leuk vindt.
Dat product is er in de vorm van een D3X en Gobert is een individu waar de fabrikant van denk, je kan wel meer willen.....ik wil er niet één verkopen maar denk in volume.
Dit heet marketing. jij denk in tailor made, moet je het daar ook in zoeken. ;)
Overigens ben ik net zo'n eigenwijze lul als jij hoor. Had ik al gezegd dat ik een Konica Haxar RF had aangeschaft ?

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door Gobert »

mikemix schreef:
Gobert schreef:En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kern van het verhaal is dat Gobert doet waar hij zich goed bij voelt en lak heeft aan de mening van de rest van de mensheid.
En als Gobert een 24,5 MP camera wil kopen dan koopt Gobert die 24,5 MP camera. En waarom? Omdat Gobert het leuk vindt.
Dat product is er in de vorm van een D3X en Gobert is een individu waar de fabrikant van denk, je kan wel meer willen.....ik wil er niet één verkopen maar denk in volume.
Dit heet marketing. jij denk in tailor made, moet je het daar ook in zoeken. ;)
Overigens ben ik net zo'n eigenwijze lul als jij hoor. Had ik al gezegd dat ik een Konica Haxar RF had aangeschaft ?

Voor je jaarproject. We waren het er inmiddels over eens dat we smachtend wachten op een digitale variant.
Gobert - La passione passa dal cuore

mikemix
Berichten: 6936
Lid geworden op: do 20 aug 2009, 00:55
Bewerk mijn foto's: Nee

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door mikemix »

Van Cosina/Kyocera.
In de vorm van een Contax G1 (ja, die hebben ze ook geproduceerd!) kan je mooi die fijne Zeiss T* objectieven blijven gebruiken óf
in de vorm van de Konica Hexar RF met Leica M vatting, waar allemaal lichtsterk exotisch M glas op past met een sensor ala D3s.
Zijn we ook eindelijk van de Leica M8- M9 discussies af ;)

Gobert
Berichten: 289
Lid geworden op: za 09 jan 2010, 14:42
Favoriete camera merk: Nikon en Leica
Bewerk mijn foto's: Ja
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Nikon D3x of Leica M9

Bericht door Gobert »

Yep
Gobert - La passione passa dal cuore
Plaats reactie

Terug naar “Spiegelreflex”